Nu lever jag igen!

Att säga att uppdaterandet av bloggen varit sämre än sämst känns som en underdrift. Fast det är väl så det blir när man har massvis med tokbra saker att ägna sig åt, kan tänkas. Nu är jag här och uppdatering coming up!

I lördags satte jag min bakdel på en buss som tog mig till Karlstad. Hanna och Robin mötte upp mig på stationen och sedan blev det systemet och efter det hemfärd till dem. Prat till tusen, lika många skratt och sedan även lite tacos. På kvällen var det fest hemma hos Micha med en bunt sötnötter. Helt underbart att få festa med dem igen! Händer ju tyvärr på tooook för sällan. Söndagen ägnades åt soffhäng med Hanna, Micha och Robin. Så mysigt!

Söndagskvällen tillbringades i soffan här hemma. Pizza, film, tjat och mys. Förmodligen den finaste söndagen på jagvetintehur länge!

I måndags var det HLR-utbildning på KTC. Det är något alla måste gått för att få ut sin legitimation. Vi hånglade upp miniAnne och tryckte mellan hennes bröst, precis som vi skulle. Det gick tokbra för alla utom Maria, som dödade tre stycken. Hennes slutgiltiga miniAnne var utan lungor. Speciella små dockor, inga tvivel.

I tisdags var det metodövning på KTC. Handlade om hur man ska bryta spasticitet och jobba med förflyttningar och diverse annat med dessa patienter. Intressant dag, om det inte hade varit för min fruktansvärda mage. Detta börjar helt klart gå utför. Ringa VCT kanske? Sounds like a plan. Fan. Jag vill inte!

Onsdag, igår, var bästa dagen på länge. Lunchen (innan frukosten) klådde ALLT och eftermiddagen var även den grym. Telefonsamtal, plugg, skidstafett, kaffe och massa massa massa bra saker. Kvällen ägde. Allt ägde. Så bra, så fint!

Idag blir det föreläsning och gruppsexplugg. Det börjar med att två arbetsterapeuter (?) från Barn och Ungdomshabiliteringen kommer och har föreläsning 8.15-12.00. Sen blir det frågestund, lunch och plugg i grupp. Ikväll vankas tokstäd, matlagning och mysigt soffhäng. Imorgon är dagen D: Hanna och Linda kommer hit! Kommer helt klart bli en sjukt värd helg!

Med denna uppdatering kan jag väl även konstatera att det kommer bli dåligt med uppdateringar i några dagar. Igen. Fullt upp! Fulla värda dagar känns dock sjukt mycket bättre än uppdatering av blogg! Prioritera? Alla gånger.

Nej. Ansiktsfix, hårfix, klädfix och kanske lite mer frulle? Mhm. På återhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0