Laktosintolerant

Sådärja, då var det torsdag då. Veckorna flyger förbi och helgerna verkar inte riktigt finnas, så snabbt försvinner de. Det är en månad och en dag kvar till min födelsedag och efter det är det inte alls lång tid kvar till sommarlov. Det är ju helt sinnessjukt! Underbart så klart, men stört!

Igår inledde jag fas 1 av att diagnostisera min katastrofala mage. Istället för att ringa VCT och bli hemskickad med rådet "ät inte laktos på två veckor och drick efter dessa två veckor fyra glas mjölk - blir du katastrof i magen så har du diagnosen där. häppårä!" så gör jag detta INNAN jag åker dit och snicksnackar med någon dokteridoktor. Så igår inhandlades en uppsjö av laktosfria produkter. Mest sur är jag för att inte kunna äta chokladen som ligger i skåpet och att jag inte kan ha leverpastej på smörgåsen. Fast det är väl klart att jag blir glad om det är laktos som ställer till så mycket problem. Då VET jag ju vad problemet är och kan ganska lätt se till att jag mår bra. Ibland kan jag väl äta choklad ändå, men då vet jag ju att jag kommer på soppa efteråt. Hur som helst kan ni väl hålla tummarna för att dessa veckor kommer gå bra och att jag inte råkar äta någon laktos?

Case Curt som jag har rapport om går skitdåligt. Jag får inte gjort ett jota. Jag har ju tusentals andra saker som jag mycket hellre pysslar med. Ikväll ska jag och Malin försöka komma igång en gång för alla. Skriva lite stödord på respektive steg och kolla i böckerna. Skiten SKA vara klar på onsdag och det är inte många timmar nästa vecka vi kan ägna oss åt den.

Tandborstar är lämnade, vänner är fikade med, en mamma är hälsad till och siffrorna är tre. Lisa is hip. Lisa is hip med Lisa. Hundra!


Kommentarer
Postat av: den där lihv

Lisa! Det finns hopp! Jag fick en konstig laktosintolerans-sväng förra sommaren. Vedervärdiga kramper & dålig mage. Bytte ut de "stora" laktos-grejerna som man lätt kan påverka och vips klarade jag av små intag av laktos ibland. Så en och annan liten chokladbit kanske du också klarar? Bara inte i för stora mängder. ;)

2011-03-17 @ 14:34:24
Postat av: L I N D A - [ PERSONLIG FOTO BLOGG ]

Hejsan! Följa varrandra via bloglovin? :D

2011-03-18 @ 16:30:17
URL: http://lindarizberg.blogg.se/
Postat av: johanna

Good luck my friend Judit! (Y)

2011-03-20 @ 11:13:17
URL: http://lloveandotherdrugs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0