En egenskap att vara stolt över!

För några dagar sedan frågade jag en viktig person vad jag egentligen var bra på. Eller ja, snarare om jag hade några bra egenskaper och i så fall vilka. Svaret jag fick har värmt mig sedan dess. Och om det är så att det hon sade verkligen stämmer, så kan jag nog unna mig ett stort leende. Det är en sjukt bra egenskap och det innebär att jag lyckas förmedla det jag tycker, tänker och känner.

Ni kanske undrar vad hon sade? Jo, det var något i form med "du pratar alltid så varmt om personer du tycker om". Det måste ju innebära att hon förstår hur fina alla mina vänner och min familj är?! Det är ju helt fantastiskt! Att jag faktiskt kan berätta hur bra en annan människa är. Mina vänner och min familj är otroligt viktiga för mig. Utan dem vore jag förmodligen inte ens en våt fläck på marken. Det är de som får mig att lyfta när jag mår dåligt och de som får mig att vilja fortsätta med det som gör mig glad. De gör det värt att vakna på morgonen och gör det värt att kämpa igenom det som är tufft. Utan dem skulle jag inte stå där jag står idag.

Jag får nog hålla med henne. Om det är som så att detta är sant och jag verkligen pratar så varmt om de jag håller otroligt nära hjärtat, så är det nog en av mina bättre egenskaper. En egenskap jag faktiskt är stolt över att ha!

Ikväll ska jag sätta rumpan på en buss, möta upp den söta mössan vid busshållplatsen och sedan bege mig mot Bara Vara för att "träffa vänner". Min kropp är lite i uppror som det är, så det är nog lite svårbestämt om jag är nervös eller inte. Fast eftersom jag levt med mig själv i snart 25 år kan jag ju ganska lätt dra slutsatsen att jag är nervös. Om så inte är fallet än, så kommer jag vara det sedan. Att vara nervös innebär ju att något är viktigt och faktiskt betyder, vilket det som kommer ske i eftermiddag är och gör.

Från noll till långt mycket mer än noll på otroligt kort tid. 67. 72. 78. 81. 82. (182). 89. 90. Tandborsten står i tandborstmuggen och det blir helt enkelt mysigt att borsta tänderna. Jag är glad, det är vår och hon är söt. Sjukt söt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0