Citroncheesecake & glädjeskutt

Klockan är så gott som mitt i natten och jag sitter fortfarande uppe. Jag lyssnar på Nikola Sarcevic och irriterar mig på mina snustorra händer. Det första är bra. Det senare är skit. Något som klassas i bra-kategorin är var jag nyss pysslade med. Jag styrde upp en citroncheesecake inför morgondagens fika med fina Sara! En laktosfri sådan till på köpet. Allt för att jag ska kunna svulla inom min självställda diagnos. En diagnos som för övrigt kommer vara gällande fram till på torsdag. Då ska jag hälldricka riktig mjölk. Håll tummarna för att magen blir katastrof! Hellre laktos än gluten, IBS eller nåt åt det hållet.

Har precis skickat in en rapport aka hemtenta också. Hur den gick vet jag absolut inte, men high hopes känns som en överdrift utan dess like. Som vanligt svårt att veta riktigt hur de vill att det ska vara. Jag har nu chansat mig igenom de nästan 2200 orden och det blir till att vänta på resultat. Komplettering känns inte heller nu som något allt för hemskt. Den dagen, den dagen.

Nästa vecka ska jag iväg på fältstudier. Tisdag och onsdag. Ska till Skebäcksgården, som jag förstått är ett äldreboende. Om jag förstod min handledare rätt så ska vi vara på dagrehab. Hellre det än "bara" äldreboende. Jag gillar dagrehab, det är mysigt. En av mina klassisar, Christian, ska också dit. Samma tider och samma dagar. Sjukt bra! Då har jag någon att ta sällskap med dit och iaf ett känt ansikte under dagarna. Det ska bli roligt att lämna böckerna och faktiskt få komma ut och se hur arbetsterapeuterna jobbar på riktigt!

I helgen blir det mys med Lisa! Underbart! Ska även träffa Sara imorgon, som sagt. Sen var det även någon halvouppstyrd plan gällande mat och vin med Sara och Malin. Ska prata med den förstnämnda först bara. Får se. Time will tell.

Vet ni en sak? hihi. Hon är fortfarande min min min! Glädjeskutt och försvinnande mungipor på det, lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0