Vad göra?

Min tramp-Orvar till son har gått och blivit mer eller mindre makalös nattetid. Det passar tydligen inte honom att sova stilla längre, utan han vill gosa stup i kvarten. Mysigt kan tänkas, men kanske inte hela tiden. Han står och trampar på mig till det att jag vaknar. När jag väl vaknat och vänder mig om för att titta på honom, så lägger han sig ner. Jag vet precis vad han vill: att jag ska ligga och hålla om honom. Som sagt, det är verkligen jättemysigt, men kanske inte flera gånger varje natt. Känns som ett litet barn man behöver vänja av vid dåliga beteenden. Några nätter med dålig sömn och sen är biffen så att säga färdig? Well, jag får nog testa.

Igår kväll hade jag tänkt att städa, vilket kanske inte gick precis som tänkt. Jag plockade lite och fick sedan några sms. En sammanfattning av sms:en kan lyda så här: "Jag är sugen på chokladbollar, ska vi baka?!". Sagt och gjort. Sällskap är av godo, så också choklad. Och sjujäkla gott var det. Tyvärr så städades inte mitt hem på köpet. Jäkla drit!

Nu vankas snart lite plugg med Merlin. Vi måste försöka ta oss igenom allt, åtminstone en gång. Känns ju lite som en plan. Ikväll ska jag leka kock och bjuda på mat. Det blir den mycket komplicerade rätten tacos, med tillhörande guacamole. Hur gott?! Jag blir hungrig bara jag tänker på det. Ja, det kan ju faktiskt bero på att jag ännu inte ätit frukost... Så på med kaffebryggaren och fram med snabeldraken. Det SKA vara fint när Malin kommer hit om dryga halvtimmen.



Hej då, rosa fina stekpanna! Nu är du ett minne blott och du kommer aldrig mer
behöva förgifta mig eller mina vänner med teflonbitar i maten. Tacka
Mamma för nya stekpannan! Haha! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0