Mitt 2010

Ja, nu kommer inlägget om förra året. Ni vet, det inlägg ungefär 99% av alla bloggare plinkar ner. Lite bra, lite dåligt, några önskningar och lite annat. Och eftersom jag anser mig själv vara allt annat än sämre än alla andra (åtminstone ibland), så tänker jag göra exakt samma sak. Så, vad hände egentligen förra året?

- Jag och Åsa hittade tillbaka till varandra, efter på tok för lång tids ovänskap. Att man bråkar med sin bättre hälft (Ja, vi är bara vänner!) händer väl tyvärr ibland, men kanske inte under så lång tid som vi krånglade till det för oss. Nu är allt bättre än någonsin och jag kan stolt säga att hon är min allra bästa vän och att hon är den finaste vän man kan ha. Älskar dig, kanelbullen min!

- Jag drack kaffe och tittade på Hitta Nemo (i grönt) med finaste Sofia. Det var en speciell start på en underbar vänskap. Hon har blivit en av de allra viktigaste i mitt liv, no doubt. Sen att hon är fantastiskt snäll, snygg OCH smart, det är ju bara jävligt... bra!

- Jag kuggade min första tenta, till min stora sorg. Omständigheter är väl ett ord som jag kan bortförklara allt med? Hur som helst skrev jag en omtenta och fixade den med bravur. Skryt: 1,5 poäng från VG. Man får helt enkelt göra om och göra rätt, and so I did.

- Jag fick ett smeknamn med tillhörande vän. Eller man kanske ska vända på det? Potter var smeknamnet, tillika vännen. Vackert, fint och en sjujävla bra tjej är hon.

- Jag lyckades ta mig igenom mitt första år på Universitetet, vilket firades med finfina klassisar på en gräsmatta. Det var engångsgrillar, filtar, söta människor och en massa skratt. Repris i Juni, eller vad säger ni klassisar?!

- Jag skrattade mig fördärvad med och åt ett stycke Lundprick vid namn Aida. Förjävla rolig tjej. And you know what? Lisarine är fantastiskt roligt! We all live in a... Ja, du förstår. Humor, söta du!

- Sommaren tillbringades hemma i Åmål, tillsammans med Gunilla. Tillsammans med Gunilla och vin, kanske man bör säga? Haha! Fantastisk sommar! Och ni kanske undrar om vi var ihop eller inte? Det kan ni ju isf fortsätta att fundera över. HAH!

- Jag och Linda drog till Tunisien, vilket var välbehövligt för oss båda. Mycket sol, bad och drinkar. Tyvärr också magont, men det gick okej ändå. Och hade jag velat bli kvar där, så fanns det nog en rätt lång kö av snubbar som hade vela köpt mig för en kamel eller sju. Tack gode gud för att folk inte är så på i Sverige! :P

- Jag var asnervös inför hösten, hur skulle lilla inkompetenta jag fixa Anatomi & Fysiologi-kursen? Jag hade bävat i flera år och nu var det ett faktum. Vi pluggade som svin och jag har nog aldrig fått så jävla bra resultat. Högsta betyg i hela kursen och världens stoltaste Lisa. Jag är jävligt bra ibland!

- Plugg under Anatomi/fysiologi-kursen var väldigt vanligt förekommande. Malin och Maria var mina vapendragare och vi hade hur roligt som helst. Para Thurman, frontalplanet, humerus i benet, pratknas och en himla massa annat. Underbara människor, vad skulle jag göra utan er?!

- Jag fick ungefär tre mejl som gav mig en känsla. Jag fick en msn-adress som egentligen inte fanns. Det styrdes upp en msn-adress som faktiskt fanns. Ett telefonnummer. Många sms och ett mysigt samtal mitt i natten. En dygnslång dejt. Du är som man ska vara, precis som man ska vara. Söt, glad, störd och rolig. I kombination med femtiosjutton andra bra egenskaper, så klart.

- Åsa var på besök i Öret och vi tog sjukt många roliga kort. Vi hade en plan om att styra upp ett album på facebook. Det har gått väldigt dåligt. Men eftersom Åsa lever i en rosafluffig kärleksbubbla, så har jag överseende. De kommer komma upp, jag lovar!

- Jag dansade med Malin. JAG DANSADE! Det är helt stört. Nykter var jag också. Ännu mer stört.

- Jag gick ner ungefär 16 kilo under 2010, vilket är galet bra. Tycker ni inte? Nu är det bara 8 kg kvar, så de ska försvinna detta år.

- Frank phone, mhm. Förmodligen bland de roligaste uttrycken någonsin. HAHA!

- Sen insåg jag också att jag har en förjävla söt granne. Rolig är hon också! Sällskap av den kalibern, tio meter bort... Det kan fan inte bli bättre! Och sen att hon är störd och har en Farmor som kallas "och dom", det gör bara saken ännu bättre. Sivert!

- Borde väl också nämna det faktum att jag har tänkt över mitt liv. Jag har tänkt över allt jag tidigare klagat på, jag har tänkt över mitt eget beteende och jag försöker istället att handla efter det jag har insett. Allt händer av en anledning är så sant som det är sagt. Ingen lögn. Och med all den insikt jag fått, så borde jag faktiskt kunna fylla 25 år med gott samvete.

...sen har det förmodligen hänt miljoner saker till som jag glömt ta upp. Om eller när jag kommer på mer saker, så kommer jag slänga upp ytterligare ett inlägg. Här har ni iaf det jag kan komma på för stunden.

Det har varit ett helt fantastiskt år! Även om det har varit mycket som varit väldigt jobbigt, har ändå allt det positiva och fina vägt över tusen gånger om. Jag tror faktiskt att 2010 varit ett av de bästa åren hittils. Tack alla fina, vackra, fantastiska och underbara människor! You rock!



Så här fint var det i Åmål på Julafton! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0