Ibland är jag faktiskt ganska bra

Dagen har varit lång och det har varit mycket att göra. Förmiddagen ägnades åt Malte, mannen vars liv vi ska försöka få grepp om i det Case vi nu jobbar med. Det var något om en teoretisk referensram hit, en teoretisk referensram dit, ett bedömningsinstrument och en arbetsterapiprocess. Det kanske inte låter vidare värst rörigt, men det var det. Minst sagt! Vi fick leta rätt på läraren och fråga ut henne lite. Efter att vi idiotförklarat oss själva ungefär åtta gånger, så förstod vi faktiskt. Eloge!

Efter detta styrde vi upp de kommande veckorna. Vi bokade tid för HLR, metodövning manuell förflyttning och manuella rullstollar på KTC. Vi känner att det där med att öva inför redovisningarna är att föredra. Och HLR måste vi gå för att få ut vår examen. Så bättre förr än senare. Eller ja, vad man nu säger. Bättre sent än aldrig, fast ändå inte liksom. Hur som helst bokade vi in det. Och fick panik på köpet. Det är helt stört mycket vi ska göra. Läsloggar. Seminarier. Heldagar på Hjälpmedelscentralen. Metodövningar. Anhörigcase. Case Maj-Britt/Malte. Kommentarer på samma Case. Hemtenta. Jag fick så att säga lite panik. Men vi försökte strukturera upp de kommande veckorna så gott det gick. Lite framgång. Bra oss!

På eftermiddagen var det seminarie på Case Mia. Jag tycker nog att vår grupp gjort ett skitbra jobb faktiskt. Målen höll sig inom rätt område, vi fick beröm för vår motivering för val av bedömningsinstrument och det enda som skulle bort i bostadsanpassningen var hur länge hon haft sin diagnos. Bra jobbat!

Efter seminariet fick jag skynda mig hem, snabbduscha, försöka fixa ett utseende och även slänga i mig två mackor. Staden och fika med Lisa var planen. Sagt och gjort! Och som vanligt pratade jag på som bara fan, så hon knappt fick en syl i vädret. Hur dålig är jag inte på en skala? Men om jag pratar om pulvermoset och mitt blivande yrke, så har jag en tendens att prata på helt stört mycket. Om hon någonsin vill fika med mig igen, så ska jag se till att hålla käft.

Nu ska jag försöka äta lite, så jag kan sova i natt. Min mage skriker och det brukar innebära värdelös sömn. Imorgon är det läsloggsplugg som gäller, samt fixa sig en uppfattning om ADL-taxonomin. Jag tror det blir bra!

Ajuste, varför jag är bra? Jag fick reda på senaste tentan idag. I did it! Så nu har jag 90 godkända Högskolepoäng att stoltsera med. Detta innebär att jag är halvfärdig med min utbildning. 50% Arbetsterapeut. Är jag inte fantastisk, så säg?! ;)

Kommentarer
Postat av: Grannen

Men hallå du var ju faktiskt hemma hos mig oxå...:O

2011-01-26 @ 09:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0