Doktorn nästa?!

Utan att gå in på för mycket detaljer, så kan jag ju säga att min kropp inte mår särskilt bra. Det är inte hela tiden, men flera gånger varje vecka. Det är endast ett fåtal dagar varje vecka, om ens någon dag alls, som jag mår helt bra. Någon enstaka dag kan jag äta mat utan att min kropp hatar mig och sparkar bakut. Fast vanligast är en spärrballong till mage, en jävligt ond mage eller en kropp som vill springa youknowwhere.

Mina kära vänner har tjatat på mig i en smärre evighet. "GÅ TILL DOKTORN!" Fast har inte alla jätteproblem med magen? Är det inte normalt att få så där ont? Är det inte normalt att gå på toaletten upp till 10 gånger på en dag? Är det inte normalt att magen pratar så mycket att man nästan får tinnitus? Inte? Nej, det vet väl jag också. Fast jag tycker inte om doktorer. Vårdcentraler. Sjukhus. Utredningar. Jag menar, tänk om de kommer fram till något som är jättedåligt? Är då vetskap bättre än ovisshet?

Jag tror min kropp skulle må bättre av att nästan helt strunta i pasta, ris, potatis, bröd och allt som är sött. Jag tror också att den skulle må långt mycket bättre av mindre portioner och fler måltider under en dag. Samt att jag skulle äta lite långsammare, istället för att bete mig som om jag inte sett mat på sju svåra år. Men vilken kropp/mage mår inte bättre av det?!

Antingen är det som jag inbillat mig, att min mage reagerar på stress. För vissa stunder är det helt lugnt och jag mår bra. Andra gånger är det katastrof (som nu) och jag mår allt annat än bra. Eller ja, jag har inte ont nu, men jag börjar bli jävligt trött på mitt badrum. :P Eller så är jag allergisk/överkänslig mot något. Eller så är det något som är skitfel och jag kommer dö om en kvart.

Enklast vore om maghelvetet blev bra av sig själv. Fast nu har jag haft det såhär jättelänge och det blir verkligen inte bra. Så jag får väl göra som alla säger och ringa och boka en tidjävel. Frågan är bara när man ska kunna spränga in det i schemat. Vi är på Universitetet och pluggar mest hela dagarna. Fast jag antar att jag får dispens. Ganska mycket dispens också, med tanke på att Malin vet hur min mage beter sig och det är henne jag pluggar med mest hela tiden.

Okej. Nästa lediga förmiddag är det jag som ringer och bokar en tid. Jag ska göra mitt bästa för att INTE förtränga detta. Jag är trött på min mage och det vore minst sagt skönt att veta vad som är knas.

Fick jag ett pluspoäng nu?

Kommentarer
Postat av: Maria

Du får massa pluspoäng söt!! Å va bara lugnt, du kommer aldrig kunna förtränga det för ja kommer påminna dig varje dag ;o)

2011-01-26 @ 20:27:17
Postat av: johanna

om inte annat så blir det jävligt dyrt att springa på toaletten 10 ggr per dag ;) hehe

hoppas det fixar sig med magen! :)

2011-01-26 @ 20:59:50
URL: http://johannatillenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0