Det där med tanter och rullatorer

Jag brukar alltid säga att jag gillar pensionärer. Tanter och farbröder kan vara så söta. Att se ett äldre par gå hand i hand på stan kan värma min själ i flera dagar. Ett ge dem ett leende i förbifarten och få ett tillbaka kan även det lyfta min dag. Jag tycker om "gamlingar", så är det bara.

Fast visst finns det tillfällen då man inte alls håller med sig själv. Ett fint exempel är ju att handla, tänk mataffär, när de är där. Det tar sju svåra år och jag hinner väl bli förbannad tio gånger innan jag ens kommit halvvägs. Då vet jag inte om jag tycker om dem så mycket.

När jag och Evelina hade fixat klart i stan, satte jag mig för att vänta på bussen. Bredvid mig satt två äldre damer (tanter) med varsin rullator. Mitt emot oss är det en "stenplätt" fullt med cykelställ. Där gick en kvinna runt och letade pantburkar. Hon haltade sig fram och såg ut att ha ganska stora problem bara med att gå. Tanterna kommenterade henne, genom att säga "Ja, hon samlar burkar. Men det är väl bra att hon gör det och inte bor på ett hem. Det är väl bra om hon gör det så länge hon kan." och muttra lite. Jag tänkte att det var världens grintanter och blev lite smått irriterad. Låt kvinnan sköta sitt?!

När bussen en liten stund senare rullade fram till oss, skulle såklart pantertanterna med samma buss. Jag hade två (smetfulla) kassar från systemet med mig och helt plötsligt blev jag påkörd. Pantertant ett med tillhörande rullator hade kört på mina värdefulla kassar. Hon bad om ursäkt och sade i nästa andetag "Vilken tur att de inte gick sönder. Då hade jag ju förstört din fest!". Hahaha! Och så började Lisa tycka om tanter igen. De är väl för sköna ändå!

Nu ska jag fixa hår, utseende och kläder och sedan hoppa på bussen för att ta mig hem till Rebecka. Där väntar även Theres, Maria och Erika om jag förstått allt rätt. Någon Frida skulle med också. Jag tror detta blir kalas. Galna upptåg i pinsam tappning är planerat, så även att bli söndertjatad. Kan vi inte bara bestämma att denna kväll kommer bli fantastisk? Jag behöver det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0