Den bästa våren ever?!

Jahopp, då var det dags att ta tag i sitt liv igen då. Julen har varit slappare än slappast och jag har inte gjort speciellt många knop gällande något alls faktiskt. Ja, de knop som jag faktiskt orkat med har självklart lagts på familj och vänner. Vad hände med plugg? Lite som en ganska god idé att ta upp det där igen, eftersom vi råkar ha en tenta på fredag.

Ingen fara på taket än så länge, eftersom tentan är miniliten. Fem frågor på en höft, från en dagslång föreläsning. Det borde till och med jag kunna plugga in på tre dagar. Eller ja, två. Jag har ju massa andra viktiga saker för mig också.

I eftermiddag ska jag bana väg till Simhallen med Evelina. Där ska kläderna av, bikinin på och vatten tas över huvudet. Längderna ska bli många och den underbara trötthetskänslan efteråt SKA vara ett faktum. Som om det inte vore underbart nog, ska vi sedan hem till Evelina och jag ska få en riktig massage. MASSAGE! Jag längtar redan. Efter detta ska vi styra upp lite mat och förmodligen spana in någon film eller något på teve. Nämnde jag att det kommer bli en kalasdag?! :)

Mitt viktmål gick ju åt helvete, det kanske jag inte sagt så mycket om. Det var nog ett drygt halvkilo till som skulle bort för att jag skulle lyckas. Ja, jag är förjävla dålig ibland. Med det inte sagt att motivationen för att gå ner i vikt är som bortblåst, snarare tvärtom. Jag har ungefär 7-8 kg kvar att gå ner innan jag känner mig nöjd. Ska försöka börja träna mer nu under våren och inte bara stirra mig blind på det jag petar i mig i kostväg.

Jag har bestämt att våren ska bli fantastiskt jättebra! Den kommer bli tuff som fan, det är jag fullt medveten om. Jag har dock bestämt mig för att den ska bli bra och nederlag ska jag försöka tänka förbi. Jag är trött på gropgrävande och insnurrande i tankar. Det leder ändå inte till något vettigt. En bra vår, hörde ni det? En BRA vår! Så det så!



Den här bilden är tagen för ungefär hundra år sedan. Midsommar i Strömstad år 2005 har jag för mig.
Där var jag några kilo lättare än vad jag är nu. Så vikt som på bilden är målet för födelsedagen.
I can do it! 18:e April, here I come!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Detta kommer LÄTT bli en kalasdag! :)

2011-01-04 @ 11:51:35
URL: http://iamasurvivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0