Campushälsan, ortostillverkning och viktnedgång

Idag har det varit en lång dag på universitetet. Det började med en förmiddagsföreläsning om händer. Ursprung, fäste och funktion på massvis med muskler bland annat. Efter lunch försökte vi styra upp lite med grupparbetet och vid halv tre var det vår tur att entra salen och tillverka egna tumbasortoser. Fräckt! Äntligen får vi göra sånt vi med all säkerhet kommer göra när vi är färdigutbildade. Även om T4 är helt sjukt packad med saker att göra, så är de såååå värda. Jag gillar detta!

Ortostillverkningen gjorde vi i par och jag fick sällskap av fina Maria. Vi klämde på varandras händer, testade, tejpade, klippte och masade. Hon passade även på att bränna mig lite... Haha! Men slutresultatet blev kalas! Att väga in det där med att arbetsterapeuter som jobbar med detta på riktigt tar 10 minuter på sig att göra en och vi kämpade i ungefär en timme... Det låter jag vara osagt. Jag är i alla fall nöjd med dagen!

På förmiddagsfikan drog jag med mig Evelina till Campushälsan. Hon var i jättestort behov av en tid hos sjukgymnasten och jag tänkte snabbkolla lite vad jag skulle kunna göra med mitt maghelvete. Evelina fick en tid hos sjukgymnasten och jag fick höra det jag redan visste. Eller åtminstone trodde... Jag ska sikta in mig på att äta sånt som är snällt mot magen, små portioner, regelbundna tider, långsamt, samt stressa ner, inte tugga tuggummi och börja träna. Det var väl ungefär det som kom fram under gårdagskvällen. Så jag måste helt enkelt börja strukturera upp mitt liv.

Och apropå Campushälsan, så fick jag mig en liten positiv reminder idag. När jag var där frågade hon om jag gått ner mycket i vikt det senaste. Jag tittade lite frågande på Evelina och konstaterade att det var en del. Iofs menade hon ifall jag ofrivilligt rasat i vikt, så mitt svar var väl kanske inte riktigt i form med hennes tanke. Men vet ni hur mycket jag gått ner? Det senaste året ganska så exakt, har jag gått ner 18 kilo. 18 KILO!!! Det är helt stört mycket! Bara fem kilo kvar, sen får jag väl se till att vara så gott som nöjd. Åtminstone med vikten, sen är det väl bara till att träna upp kroppen så att fett byts ut mot muskler. Jag är dock otroligt stolt! Jag kan verkligen om jag vill, så är det bara!

Fat people are harder to kidnap - roligast idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0