Hemtentan är över och nu är det helg a la fest

Hemtentan vi hade onsdag morgon till torsdag kväll var lite annorlunda. Ena stunden trodde man att man hade grepp om frågorna, nästa sekund kändes allt hopplöst. Och att få in källor i "hitta på själv"-frågor är ju sådär lagom lätt. Nu är den i alla fall inlämnad och jag kan inte göra något mer. Nu väntar tre veckors nervositet i väntan på resultatet. Skulle det bli omtenta, så får jag ta den pärsen då. Någon gång ska jag få Godkänt på den!

Nu ska jag snart leta mig iväg till Universitetet. Det är introduktion på en ny del i kursen och det vi ska pyssla med nu är "hjärnskador som ger konsekvenser för motorik och kognition". Jag tror bestämt att det här kan bli hur intressant som helst!

Imorgon ska jag sätta mig på bussen och åka till Karlstad. Micha fyllde år för några veckor sedan och Cissi fyller år imorgon, så det vankas födelsedagsfest. Kalaskul! Ska sova hos Hanna och Robin och det kommer bli hur kul som helst att få umgås lite med dem. Ska bli sjukt nice att få se deras nya lägenhet också. Eller ja, ny och ny... De har ju bott i den i över ett år. Vi är en aaaaning värdelösa på att lyckas styra upp något så vi kan ses. Men nu så!

Ikväll tror jag även att det ska bli fest med fina klassisar. Söta Linda (claw-hand) fyllde år på hemtentans första dag och vill nu festa till det. Sagt och gjort! Kommer förmodligen bli nice as hell det också. Funderar dock på att vara nykter, eftersom jag verkligen inte vill vara överseg imorgon. Vi får helt enkelt se hur det blir.

Skutta in i duschen, fixa ansikte, packa väskan och dricka lite mer kaffe. Sounds like a plan? Yes? Bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0