SHIT!

Det är helt galet hur jävla svår kursen vi läser nu är. Muskler hit, benstrukturer dit. Hur ska man lära sig alla namn? Föreläsaren nämnde något om 5000 nya ord under denna kurs. Hur tänkte de där? Uppenbarligen ska vi vara experter på armar, händer, axlar och sånt också. Jag kan typ Pisiforme, lite som en ärta. Dags att försöka trycka in alla ord i hjärnan kanske? Bara gått 1,5 vecka av kursen som sammanlagt är på 5 veckor - och jag känner redan ångesten. Den som annars brukar ligga och vänta i mitten på vecka 4. Det är väl som de säger, nivån blir högre allt eftersom tiden går. Så sjukt sant!

Har kommit fram till att det är dags att ta tag i sitt liv också. Och med liv så menar jag kropp. Hur ska jag kunna leta mig tillbaka till motivationen som fanns under vårterminen? Jag gick faktiskt ner ungefär fjorton kilo. Nu är det ungefär åtta kilo kvar till det att mitt mål är uppnått. Borde det inte vara som ett ljus i en tunnel? Man kan ju tycka det. Ändå är det galet svårt. Jag får försöka ge mig fan på det. Sen hörde jag en Sara-fågel viska om att börja simma också, vilket vore sjukt härligt. Skönt för både kropp och själ. Blötdjur som jag är!

För övrigt vill jag bara informera om att jag tvättar tvätten, intensivt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0