bästa diskussionen på länge

Jag har precis avslutat ett samtal med min fina vän. Ni vet, den pärlsockerbeströdda kanelbullen som jag nämnde i inlägget innan. Som sig bör när vi snackar med varandra, så kom vi väl in på ett mer eller mindre normalt samtalsämne. Idag handlade det om partners, i flickvänsform. Kanske inte är ett konstigt samtalsämne, men då är det bara att vinkla det lite och det konstiga är ett faktum.

Det konstiga/fantastiska i det hela var: "Vad skulle vi få för flickvän om vår respektive Mor fick välja åt oss?". Vi kom ganska omgående fram till att min flickvän förmodligen skulle klå Åsas med hästlängder och att min Mamma alltså skulle göra ett bättre val. Vi tror att jag skulle få en söt, trevlig och rolig tjej. En sådan där person man tycker om direkt. Åsa trodde att hon skulle få en assmart revisor, som var likt döden själv att umgås med. Nog för att jag känner Anita (Åsas Mamma) ganska väl, men kanske inte så väl att jag kan göra ett uttalande i denna fråga. Fast jag får nog hålla med, Åsas flickvän skulle förmodligen vara aningen mer komplicerad än min.

Sedan vände vi på steken, vad skulle jag få för flickvän om Åsas Mamma fick bestämma och vad skulle Åsa få för någon flickvän om min Mamma fick välja? Återigen så skulle min Mammas val vinna, förmodligen med ännu fler hästlängder än i förra striden. Åsa skulle förmodligen få en flickvän lik min i tidigare fight. Jag skulle förmodligen få världens största rivjärn som försökte få fason på mig, ungefär arton gånger mer än nödvändigt. HAHA!

Åsa trodde också att hennes flickvän, om hennes egen Mamma fick välja, skulle vara rik. Så att Anita kunde få lite nytta av det hela. Fantastiskt!

Jag har skrattat så jag inte riktigt vetat var jag ska ta vägen. Så är det ofta när man pratar med kanelbullen. Fast det där vet ni redan att jag tycker, men det tåls ändå att upprepas.

Nu ska jag väl lägga mig i sängen och läsa lite mer om muskler. Tentajävel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0