galenpannan lagar mat

Jag måste bara blogga om detta, för det är så sjukt fantastiskt. Idag är dagen då det faktiskt händer något speciellt. Ni vet, sådant som händer otroligt sällan. Det är nästan så att det aldrig händer. Vet ni vad det gäller?

JAG KOKAR POTATIS! Potatis. Jag. Vad hände liksom?

Självklart ska jag göra potatismos, annars skulle jag aldrig komma på tanken. Potatis är inte direkt det godaste som finns, iaf inte till det jag brukar laga. Pasta är mer min melodi, så även ris. Fast idag blev jag toksugen på potatismos. Tur att potatisarna jag köpte för ett x (stort x - just for the record) antal veckor sedan fortfarande var okej. Ikväll blir det med andra ord patatismosmys! Haha!

Måste bara nämna kursintroduktionen som ägde rum idag. Detta lär bli fem helt galet intensiva veckor. Tentan är mycket större än vad som egentligen är normalt/okej för samma period. Istället för en tenta på 7,5 poäng, som motsvarar 5 veckor, så kommer vår tenta ligga på 10,5 poäng. Hur tänkte de där? Lägg även till 4-6 patientfall, en redovisning och ytterligare två seminarier. Tur som fan att det är jävligt intressant, så det ska nog gå vägen. Idag hade vi föreläsning i neurologiska sjukdomar. Intressant!! Skönt iaf att det verkar bli lite ledigt runt jul, då tentan i början av Januari bara är på 2 poäng. Strålande!

Potatis var det ja. Potatis, potatis, potatis - MOS!

Kommentarer
Postat av: Mr T

I åmål fanns det en bil med mos på regskylten... de va tider de...

2010-11-10 @ 15:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0