det är ändå rätt lamt

Jag är 24 år. Under hela mitt liv har det varje år kommit något som kan liknas vid snö. Detta är något jag förstått sedan jag var liten och jag blir inte särskilt förvånad när det väl händer. Även om jag nu för tiden blir rätt irriterad, eftersom det har en tendens att ställa till problem. Särskilt för mina fötter, som jag inte riktigt hittat ett par kalasbra vinterskor till. Men där känner jag att jag får skylla mig själv. Jag bor i Sverige och det är bara till att inse: snö kommer komma varje år och att köpa ett par bra vinterskor kanske är att prioritera.

Vad kommer det då sig att kollektivtrafiken alltid blir katastrofal på vintern? SJ som inte riktigt kan hålla tiderna på sommaren får ännu större problem och så även busstrafiken. Igår kunde man på Örebro Länstrafiks hemsida läsa: "Inga tidtabeller kommer att kunna hållas, så resenärer som måste ge sig ut i ovädret kommer tyvärr att få vänta." Varför ska det alltid bli så här? Vet folk inte om att det snöar vintertid eller? Att den första snön faktiskt kan dyka upp redan i November?! Tydligen inte, eftersom det blir samma visa varje år.

Nämnas bör nog också det faktum att de faktiskt gått ut och varnat för att det skulle bli snöstorm igår. Så ja, ordet storm kanske talar för sig själv. Det snöade som fan och det är väl klart att detta drabbar bussarna. Men vafan, kom igen nu. Lite måtta?

Jag hoppas att SJ mirakulöst nog lyckas transportera hit Åsa i tid på lördag. Jag har väntat skitlänge och känner inte att snö är en godtagbar ursäkt för att timmarna vi ska spendera tillsammans ska bli färre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0