då var det dags

Igår hade jag en finfin förmiddag på Universitetet. Den inleddes med ortopediföreläsning med Magnus, herr Sjukgymnast. Sedan skulle vi fixa till ett patientfall som kommer redovisas på ett seminarie nästa vecka. Vår patient var Barbro, 62 år gammal, som råkat ut för en distal radiusfraktur. Vi hottade upp historien, slängde in lite vinprovning, såg till att hon fick ett smeknamn och vips var allt mycket roligare. Skön seminariegrupp jag är i, no doubt.

När jag kom hem var det dags att peta i sig lite mat i väntan på Theres. En tur till Marieberg med tillhörande klädaffärer, mataffär, systembolag och IKEA var planen . Sagt och gjort och sjudundrans trevligt blev det. Kvällen till ära skulle vi dricka vin och flickaliten skulle bjuda mig på mat. Galet jävla god mat, visade det sig senare. Förmodligen galet jävla gott vin också, med tanke på att det faktiskt gick som det gick. "Haha! Hon har pyjamasbyxor på sig" som någon snubbe sade, då vi var ute på promenad. Flickaliten orkade inte byta byxor då vi skulle bege oss ut i snön. Okej tyckte hon. Roligt tyckte jag. Annorlunda tyckte förmodligen den där snubben.

Idag har jag mest varit bakfull. Santos fick lov att hälsa på hos grannen också, vilket var sjukt spännande.

Nu är planen att fixa lite mat, en dusch och ett utseende. Ikväll är det förfest med flickor tre och sedan blir det väl taxi till stan och Stora Hotellet. Det stavas gayfest. Tror absolut att det kommer bli sjukt trevligt, även om Theres tyckte att jag skulle sitta i ett hörn och vara konstig. Haha! Jag ska jobba på det, lovar!

Gammal och sur! Gammal och ful?! Tack för den. Värme, verkligen.

Kommentarer
Postat av: Grannen

För det första så sa jag du är inte ful...faktiskt..jag ger bara snälla komplimanger..haha...galet trevligt de ska bli ikväll..:D

2010-11-27 @ 16:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0