underbara sommar

Tänk om det kunde vara fint väder nästan varje dag? Strålande sol, värme, inte allt för mycket blåst och klarblå himmel. Vad mer finns att önska? Det vore väl vackra människor i sin närhet. Det sistnämnda är något jag faktiskt inte behöver önska, utan det har jag redan. Underbart fantastiska människor!

Sommaren går sin gilla gång. Redan är en dryg månad av nästan tre över. Jag har jobbat, träffat söta vänner och bara njutit. Måsten finns inte i överflöd, vilket gillas starkt. Att kunna dricka sig snyggt berusad en måndag uppskattas mer än väl. Hur underbart vore väl inte livet om det alltid kunde se ut såhär?

Om mindre än två månader drar skolan igång igen. Då ska det studeras Anatomi och Fysiologi. Så mycket mer än så tror jag inte att det kommer bli i höst. Plugg till förbannelse. Såg även, till min enormt stora sorg, att vi ska ha läraren från helvetet. En surkuk till Sjuksköterska som inte bör vistas bland folk. Han förklarar sämre än sämst, svarar bara på frågor ställda på Latin och drar ihop en 3 timmar lång föreläsning på 1 timme. Så vitt jag förstår är det en omöjklighet att lära sig ett skit på hans föreläsningar. Jag känner redan idag hur hårt denna karl kommer irritera mig! Ah! Stick, brinn, försvinn. Please?!

Håller tummarna för en vecka tillbringad i Växjö, tillsammans med finaste och bästa Åsa. Även att hon kan lyckas få ledigt på Pride, vilket tyvärr känns som att hoppas på för mycket. Det är dock på tok för lite av min bästa i mitt liv, så det måste ordnas till på ett eller annat sätt.

Nej, nu ska jag se om jag får tag på min fina Tarzan. Brist på henne i mitt liv. Får ta mig en tur upp till Öret inom en snar framtid. Saknad!

Kommentarer
Postat av: Maria Björck (klasskamrat)

Vilken lärare är det du syftar på ? Vad har jag missat nu ?

2010-07-06 @ 17:10:36
Postat av: Lisa

Per Odencrantz, eller nåt liknande. Har blivit varnad av SSK:orna...

2010-07-06 @ 19:11:48
URL: http://lisatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0