mannen med väskan

Varje dag ser jag en person av det manliga könet vandra förbi utanför mitt fönster. Ibland går han och ler, ibland ser han bara ut som vanligt. Han tittar ner i backen när han vaggar framåt, idag tror jag dock vi kan skylla på snön som faller. Såklart inte med honom, utan mot honom. Med andra ord, hade han inte tittat ner i backen så hade han fått en massa snö i ögonen. Ingen hit.

Vad är då speciellt med just denna grabb? Jo, han har en ryggsäck på sig. En som alltid är öppen. Spanar man, så kan man få syn på vad han har med sig. Dock har han uppenbarligen några hjärnceller, eftersom det enda man kan lägga ögonen på är någon plastpåse från någon vanlig mataffär.

Det jag undrar över just nu, efter att han precis gått förbi, är varför han dagen till ära har TVÅ ryggsäckar på sig? Den som uppenbarligen har en hel dragkedja, som går att stänga, hänger på ryggen - precis som en ryggsäck ska. Den andra, den trasiga, har han slängt över ena axeln. Fortfarande öppen, bör tilläggas.

Jag funderar, grubblar, tänker. Varför gör han så?

Nu kanske ni tycker att mitt liv lär vara rätt misär, eftersom jag sitter och funderar över sådana triviala saker. För att få alla sådana tankar ur era huvuden, kan jag bara upplysa er om att jag har tenta nästa vecka. Alla som någon gång har haft en tenta, förstår precis. I rest my case.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0