Julafton 2010

Då var julen 2010 över och det gick helt otroligt fort. Hann aldrig njuta av hela december, utan jag kom med i julkänslan först under senare hälften. Dagen innan julafton var helt underbart mysig. Julklappsinhandling med Mamma, tusentals skratt med densamma, kramar med saknade Åmålsmänniskor, pynt av gran, inslagning av paket och den sedvanliga pizzan med Mamma och Thomas. Precis som sig bör, med andra ord.

Julaftonen tillbringades som vanligt hemma hos Farmor på dagen och hos Mamma och Thomas på kvällen. Det var mat i mängder och många fina släktingar. Även den blåfrusna fastern trotsade alla SJ's kriser och lyckades ta sig till stan. Underbart!

Paket fick jag också, gårdagen till ära. Pengar i överflöd, en askalas vinterjacka modell varm, vetekudde, årets version av Ingers underbara raggsockar och lite annat. Helnöjd är jag!

Nu sitter jag hemma hos Gunilla och väntar på att Tilde och Liam ska nattas. Sedan blir det vin tillsammans med Gunilla och preliminärt tre till. Var visst någon av de tre vise flickorna som var nyfiken på mig. Mycket prat? Om mig? Time will tell om de letar sig hit, vin blir det i vilket fall som helst.

Årets juldagshångel med mannen i mitt liv, Andreas, uteblir. Jag avskyr HC på juldagen, eftersom det är ungefär 300 människor för mycket på det stället. Lite som en stående böghög, inte okej alls, så det hoppar jag över med glädje. Tror dock det blir en fika med herrn imorgon kväll istället. Minst lika fint det! Har även blivit bjuden hem till honom, i Karlstad. Bjuda på mat skulle han tydligen också. Som sagt, mannen i mitt liv. Får se när besöket där styrs upp.

Ajuste, ska nog kramas med Åsa, Hanna, Robin och Snörrise imorgon. Minst sagt askalas!

En underbar jul med andra ord. Tack alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0