Det där med mål är bra skit

I måndags satte jag och Malin upp mål för hur vårt tentaplugg skulle se ut. Vad vi ska hinna med under de dagar som är kvar fram till tentan. Eftersom vi båda är rätt värdelösa på det där med planering kändes det som en bra plan. Även fast vi båda tvekade på att vi skulle kunna följa planeringen. Lättare sagt än gjort? Ja, det vill jag lova! Fast nu har vi faktiskt hunnit med det vi sagt att vi skulle och ligger tom en halv dag före vår planering! Det känns helt underbart skönt och vi har nu fredag-måndag på oss att bara nöta in. Vi har skrivit ner allt vi ska kunna, kompletterat med böckerna, förklarat, gjort ordlista och fixat med gamla tentor. Vi ska göra allt vi kan för att fixa tentan, det lovar vi båda två.

Eftersom jag bjöd Malin på lunch häromdagen, så bjöd hon tillbaka idag. Det vankades lax, honung/limesås och massvis med grönsaker. Mums! Då vi grejade med grönsakerna, gjorde jag en fantastisk upptäckt när det kom till paprikan. Kolla bara in detta:

 

Vi log lite åt paprikahjärtat och mumsade sedan i oss det. Urgott alltihop! Lisarecept med Malin/Lisagenomförande, hur skulle det kunna misslyckas?!

Imorgon är det resurstid i skolan mellan 10-12 (har jag för mig) och eftermiddagen kommer ägnas åt överseriöst tentaplugg. Nog för att det är otroligt mycket att lära sig, många nya ord och inte vill jag påstå att allt är lätt. Men vi har fixat det förr och kommer förhoppningsvis göra det igen?!

Vet ni vem kossans bästa vän är? Valen Gustav så klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0