plugga plugga plugga

Idag är en schemaledig dag. De är faktiskt ganska sköna, men jag tycker det är lite väl svårt att hitta motivation att sätta sig med böckerna. Idag har jag dock lyckats med bravur! Har bestämt mig för att försöka ta mig hem till Åmål i helgen, något som innebär att jag måste plugga som en blådåre fram till dess.

Läste inatt ett av de två kapitlen som vi ska ha läst till imorgon. Allt för att få mer tid till annat plugg idag. Har precis läst en artikel som vi ska ha i artikelstudien, och har nu precis fixat lite kaffe - allt för att ha ork och koncentration nog för att läsa och förstå nästa. Sen blir det ytterligare ett, om inte tre, kapitel i boken om forskningsmetodik. Rätt trist, men med rätt motivation funkar det allt.

Jag trivs i Örebro just nu. Underbara människor, kul klass och underbart konstiga matvanor á la moi. Det enda som stör mig är en av de två lägenhetskompisarnas eviga tjat på att äta tillsammans. Snart ger jag henne en pistol i för tidig födelsedagspresent. Tror ni hon fattar vinken? Det tror inte jag.


Kommentarer
Postat av: Hanna

du bloggar VÄLDIGT sällan numera tycker ja..:S vill ju läsa om vad du hittar på i nya staden! ;)

2009-10-11 @ 13:15:58
URL: http://misstjota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0