better things to do?

Det råder brist på blogglädje, det kan jag lova.

Den senaste veckan har jag satt griller i huvudet på mig själv. Snart 23 år, kanske dags att börja ta tag i sitt liv? Skaffa sig en utbildning, leta sig utanför Åmål och allt som hör därtill. Efter en disskussion med A på jobbet, började tankeverksamheten komma igång på riktigt. Så efter det satt jag och kollade utbildningar, städer och antagningsstatistik.

Mina betyg må vara rätt dåliga, men inte så totalsämst att jag inte kommer in på något av vad jag vill. Frågan är väl bara om jag kommer in i den stad som jag tänkt mig. Har hört mkt gott, även om jag tror att folk kommer höja på ögonbrynen när de får nys om detta. Än är det bara tankar, lång tid kvar till verklighet.

För tillfället är jag överfull av energi. Jag mår så bra pga detta. Jag är stolt över mig själv, att jag äntligen lyckats komma fram till något. Även om det kanske inte blir något nu till hösten, eller ens till våren, så har jag ändå börjat tänka om. Inte nöja mig med det jag har här. Och med det menar jag bara jobbet, absolut inget annat.

Passade i förra veckan på att snicksnacka med chefen, för att höra mig för om tjänstledighet. Och jag lämnade honom med största leendet på länge.

För att prata om något annat... Häromdagen var jag, Marie och Annie hemma hos Malin på fika. Vi var övernyfikna på det lilla tillskottet Vilma. Och hur söt var hon inte på en skala? :) Aldrig någonsin sett en bebis med så mkt hår. Fascinationen var på topp! Och det var lika trevligt att träffa Malin som vanligt.

Nu är jag ledig hela långa helgen. På onsdag skulle jag egentligen jobbat mellan nio och fyra, men har tagit kompledigt. Lizette ska på arbetsintervju i Norge, och jag ska hänga på. Inte alla dagar man lämnar staden, länet och landet. Får man ju inte missa! :)

Lax, färsk pasta och vitt vin står på menyn ikväll. Underhållningen står Let's Dance för, med Laila Bagge i spetsen. ;) Någon som är förvånad? hihi.

  
Sötaste Vilma

Kommentarer
Postat av: Micha

Hejsan! De är bara bra med mej:) Hur är de själv då? Är du på ekbacken å jobbar nu eller? Ja du ja vet inte vart ja vill jobba:P Vill gärna bo här under sommaren men ändå hemma så de är lite svårt å bestämma sig..fast får ja inget jobb här så får ja ju åka hem men..ja ska ha inflyttningsfest nån gång längre fram då får du gärna komma:) ha de bra så länge:)

2009-03-22 @ 22:28:15
URL: http://mackanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0