fjorton arbetsdagar kvar

Beslutet är fattat, sedan några veckor. Till hösten, eller rättare sagt i slutet av Augusti, kommer jag att flytta till Örebro. Detta för att försöka ordna till mig en utbildning. Och med ordna, menar jag såklart råplugga. Alla som känner mig vet att jag verkligen hatar att plugga. Jag kan komma på saker att göra istället för att plugga, i oändlighet. Det är verkligen något jag är bra på. (Det är aldrig så roligt att städa/diska, som när man verkligen behöver plugga... Något som annars är urbota tråkigt). Så hur detta kommer gå, står skrivet i stjärnorna.

Trivs jag inte med Örebro eller studierna, och verkligen verkligen vill därifrån - Ja, då får jag väl flytta hem igen. Jag hoppas dock att det inte kommer bli så, utan att jag kommer trivas som fisken i vattnet. Och faktiskt, tre år går väldigt fort. Gymnasiet rusade förbi, trots mkt plugg och väldigt mkt som snurrade runt i mitt huvud.

Första arbetsdagen efter semestern, gjordes i måndags. Samma dag ringde jag och pratade med chefen. Han var jätteglad för min skull, och sa att tjänstledighet kan ges när helst jag önskar, dock tidigast den sjuttonde Augusti. Eftersom jag ändå måste jobba i fyra veckor till, har jag bestämt mig för att jobba i fem. Lite extra pengar, som jag verkligen tror kommer behövas i höst. Räknade igår ut att det därmed är exakt fjorton arbetsdagar kvar, till det att jag vinkar hejdå till mitt jobb sen dryga fyra år tillbaka. Turligt nog finns det ju kvar, så man kan komma dit och hälsa på. That we like!

Nu håller jag på och planerar för fullt. Vad ska hända med lägenheten? Katten? När ska jag flytta till Örebro på riktigt? Vad ska jag ta med mig? Vad ska jag köpa nytt? Planerna varvas såklart med tankar. Kommer jag trivas? Hur är lägenheten? Kommer den/de jag bor med vara vettiga? Hur kommer det gå första dagen, kommer jag hitta? Hur blir nollningen? Kommer jag få några vänner?

Många tankar, minst sagt. Men jag hoppas och tror att det löser sig.
 
Nej, nu ska jag fortsätta städa klädkammaren. Mamma var här och fick med sig två påsar kläder och två kuddar hem. Har två kassar kläder till, som jag väl ska knata bort till Kupan med. Hoppas Snos blir nöjd med min insats då klagan har hörts länge länge, från oss båda så klart. Att det faktiskt blir ordning i kammaren till slut, är helt tack vare moi! Så fetplus på mig. :)

Återkommer inom kort, I guess.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ordning i kammaren? inte i garderoben? Nu kanske man både kommer in och ur garderoben ;P

2009-07-24 @ 20:55:57
Postat av: Lisa

Ja, nu var ju du rolig också... Vem du nu än är! :P

2009-07-24 @ 23:18:39
Postat av: Anonym

Japp ;D Och eftersom att du har koll på min IP-adress så vet du allt att de var ditt ex som var så otroligt rolig :)

2009-07-24 @ 23:26:35
Postat av: Lisa

Ja, jag märkte ju faktiskt det. Dock efter att jag skrivit kommentaren ovan. Och fantastiskt rolig? haha. Glöm din dröm, söt! :P

2009-07-25 @ 11:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0