csn - hiss eller diss?

Det är inte bara en gång man hört någon historia om krångel med csn. Ofta är det krångel med hur man ska fylla i allt, och det senaste har jag även fått höra att en jag känner får en hel del mindre pengar än andra - utan att hon själv vet varför. Så jag har väl skjutit upp mitt och csn's förhållande. Jag orkar liksom inte masa.

Men så häromdagen tog jag tag i tjurens horn, och loggade in. Jag kollade upp vad man kunde tjäna som mest, men ändå få fullt bidrag/lån. Jag fyllde i allt, precis som man skulle. Jag var skitbäst!

Dagarna gick, och tillslut fick jag ett mejl. Beslutet var fattat. Och nu får ni ju för någon sekund gissa, tror ni det blev mas? [...] SJÄLVKLART! Antingen så har väl jag gått och blivit blind, eller så är det faktiskt csn som masar. Jag skulle iaf tjäna för mkt under vårterminen, så de sänkte summan man får varje månad med ungefär femhundra kronor. Liiiite för mkt för min del, kan väl tilläggas.

Jag fick snällt skicka in en ändring, och återigen vänta. Idag kom svaret; nu är det beviljat till samma summa under både hösten och våren. Nästa gång jag har med dem att göra, är väl när jag ska skicka in min studieförsäkran. Håll era tummar för att det kommer gå bra, jag lär hålla mina.

Nu ska jag snart göra mig iordning och efter det gå till jobbet. Kan verkligen inte påstå att jag längtar dit, hade hellre varit kvar hemma och bakat. Det var längesedan. Till veckan kanske, om det nu hinns med.

På måndag blir det Örebro, ska hämta nycklar samt kolla in min bostad. Ska också inhandla diverse saker som jag kommer behöva. På tisdag har jag inget speciellt planerat. Blir väl antagligen en mysdag med Lizette, då vi inte kommer ses på väldigt länge.  På onsdag kommer jag och Gunilla bege oss mot Växjö och Åsa, där vi kommer befinna oss ända fram till på söndag. När jag kommer till Åmål sen igen, ska jag rusa hemåt och där möta upp Icka och Jojjo. Film/mys/vin-kväll med flickor två. Sen är jag ledig i ytterligare två dagar innan jobb. Får se vad som händer då.

Men nu måste jag masa mig härifrån. Jobbet kallar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0