beslutet taget

Nu har jag velat nog, och faktiskt bestämt mig för att ta tag i mitt liv. Jag vill inte bo i Åmål i hela mitt liv, och för att komma härifrån krävs någon sorts förändring. Eftersom jag har noll utbildning, bortsett från gymnasiet, så har jag inte haft så mkt till val. Ett fast jobb är ju ändå ett fast jobb, och med andra ord inget man säger upp sig från bara för att.

Nu är det dock inte bara för att längre. Jag kom in på en utbildning. En utbildning som jag faktiskt tror kan leda till ett kul och intressant jobb. Inte jättelångt ifrån det jag gör nu, men ändå lagom långt för att komma ifrån alla tråkiga delar ;P Sen kan jag ju såklart jobba med något annat än just äldre. Ja, jag har väl ungefär tre år på mig att förstå vad jag kan jobba som. Tre år och en hel del praktikveckor. Jag hoppas och tror att det kommer bli bra.

Att Sveriges sjätte största stad skulle ha sånt krångel med lägenheter trodde jag faktiskt inte. Tyckte ändå att jag varit lite förutseende med att ställa mig i kö, men mina köpoäng var som en fis i rymden. Jag har iaf flitigt besökt Örebrobostäders hemsida, Blocket samt ringt någon annan fastighetsförmedling. Skam den som ger sig! Kraven på boende sjönk allt eftersom jag kollade runt. Först spydde jag galla över det faktum att bo i korridor, nu är det nästan som så att jag håller tummarna för just det - korridor. Ett rum på 20 kvm, men som faktiskt har egen toalett och dusch. På ett sånt rum står jag på andraplats. Förstaplats har jag lyckats komma på i en delad trea, med två andra tjejer. Fördelen med korridor/rum är att jag typ ser skolan därifrån. Vill säga ingen buss dit. Mindre kostnader. Trean ligger drygt 2 km från skolan. Cykel funkar på vår och höst, men under vintern är det nog bara buss som gäller.

I helgen ska jag iaf upp till Örebro och spana läget och när jag kommer hem på söndag ska jag bestämma mig för hur jag ska göra.

Pratat med kontoret också, och berättat att jag ska börja plugga. Chefen kommer tillbaka från semestern på måndag, så jag ska väl dit och prata med honom så fort som möjligt. Funderar på att jobba in i det längsta, för att få så mkt pengar som möjligt. Lär ju inte direkt bada i pengar framöver.

Santos, aka Lillis, kommer bo hos Maria till en början. Så jag ska försöka hitta lägenhet där han kan bo med mig, så då kommer även han bli Örebro-bo. Väldigt jättestort tack till henne dock, som ställer upp. Lillis och Lillen får bli de två innekatterna, och Nisse, Stumpen & Sessan kommer vara ute om de vill. Min lilla tuss kommer leva i ett Zoo! ;D

Nej, nu måste jag in i duschen. Ska till karlstad med ett tåg som går strax innan fem, har en del att pyssla med innan det.

Återkommer med uppdatering om helgen, som förmodligen kommer att bli skitkul!

Kommentarer
Postat av: Therese

Lycka till Lisa! :) Kommer sakna dig, men vi ses ju ändå, nångång! :P Pusss

2009-07-16 @ 21:07:22
URL: http://litherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0