what to do?

Utbildning var det ja. Det som alla tjatat om. Du bara MÅSTE ha en utbildning. Men Lisa, inte kan du väl sitta kvar i Åmål hela livet - bättre kan du. Jag har spottat och fräst åt alla som sagt såhär, jag bestämmer fan över mitt eget liv!

Men efter allt som hänt på jobbet nu, där jag känner mig som ett nedra gruskorn under en sko... Jag vet inte jag. Känns inte så kul då ledningen inte bryr sig om hur jag mår, vad jag tycker och tänker eller vad jag vill. Varför ska jag ägna mitt liv åt att jobba där, och samtidigt ha detta i bakhuvudet? Jag vet att jag kommer bli förflyttad gång efter annan, just för att det är totalbrist på "fasta placeringar". Fast tjänst har jag ju redan.

Så, ska jag börja tänka på att plugga kanske. Vad? Ska jag fundera över var jag vill plugga, söka, fixa bostad och faktiskt ta mitt /vårt/ pickopack och dra iväg? Söka tjänstledigt, som jag inte kan nekas. hm. Tåls att tänkas på.

Jag vet vad min kära sambo skulle passa perfekt som --> Florist! Men att få henne att hoppa på ytterligare en utbildning är nog ett rätt dött lopp. Lite som ingen idé. Vad skulle då jag läsa till? Massör - som ungefär femtio procent av Sveriges befolkning? Åh. Det snurrar i mitt huvud.

Blir det bra på Ekbacken så slänger jag nog iväg dessa tankar. Så på ett sätt hoppas jag att det blir skit. På ett annat sätt inte. Åh!

Förlåt för snurr och virrvarr, men för tillfället är det såhär mitt liv ser ut.

Kommentarer
Postat av: Anna

Varför inte söka några utbildningar, och sedan ta beslut om du vill läsa... Kanske finns någon på distans om du inte vill flytta? Annars har jag hört att Karlstad är en väldigt trevlig stad ;D

Kram kram

2009-01-22 @ 16:52:40
URL: http://kottenanna.blogg.se/
Postat av: weronica

Fy detta låter inte kul alls du.. undrar varför dom gör på detta viste.. :(

2009-01-22 @ 18:33:38
URL: http://misswero.blogg.se/
Postat av: Verra

Men allvarligt ingen går trygg, allt e jävligt nojjigt nu..Skulle jag bli förflyttad som jag lovar att jag kommer bli snart så e det adjö med det jobbet. E jävligt sugen på att söka nytt.. Du e inte den enda virrepannan=)

2009-01-22 @ 23:42:10
URL: http://ollesmammi.blogg.se/
Postat av: Micka

Usch stackare... De är ta mej tusan sanslöst när ledningen taf för sej o har "fria händer" med personal o enbart tänker på att "fylla en plats" utan att tänka på just personalen..?



Jag tänker på dej!

2009-01-27 @ 10:36:29
URL: http://herrkaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0