2oo8 - the story.

Jag ställer mig väl i ledet, och slänger upp en lista med lite av vad som hände under det gågna året.

- 2oo7 slutade med ett besök hemma hos Mor, hämtandet av gravtest och sen vidare till Hannafest. 2oo8 började med kall jordnötssås, många skratt och en natt spenderad på Marie & Björns soffa. Ett bra nyår.

- Mådde inte vidare värst bra under hela -o7, så jag välkomnade -o8 med öppna armar.

- En galen fest tillsammans med Marie & Alice. Tror Backstreet Boys var med på ett hörn, likaså Spice Girls. Någon var sur. Någon försvann. Någon vaknade med totala minnesluckor och en jävla baksmälla. Någon var jag. Såklart.

- Jag flyttade hemifrån, något bland det bästa jag gjort. Ingrid & Anneli - släng er i väggen! Jag har koll både på ekonomin och mig själv. Så era fördomar kan ni försöka pracka på någon annan. Svin!

- Fixade möbler och en massa småplock, en riktigt mysig bostad började växa fram. Trivdes gjorde jag snabbt!

- Pratade mer och mer med L i telefon. Känslorna smög sig fram. Första gången vi sågs var i Mars, ack så nervös jag var. Sprang runt och såg ut som döden. Det var någon historie om någon blick. Det var en frukost och en middag. Det var sen söndag till mitt på dagen på torsdagen. Det var några av de bästa dagarna i mitt liv.

- Kände att jag behövde tänka på mig själv mer än tidigare. Tog ett fruktansvärt jobbigt beslut. Ångrat det många gånger, men med facit i hand så var det nog det bästa. Önskar att allt varit annorlunda, men ibland kan man väl inte få allt.

- Fick förklarat för mig hur jag betett mig under ett bra dag, vilket gjorde ont. Är dock tacksam för att någon verkligen satte sig ner och berättade det. Och vad jag förstått, så är allt bra igen.

- 18e Maj kommer jag för alltid att komma ihåg. Vill du bli min, fast med andra ord. :) Vi gick från singlar till särbo/helgsambo. Jobbiga veckor, underbara helger. Frisk luft, och då tänkte ni? Många diskussioner om hur man kunde lösa problem. Problem; fem timmars avstånd.

- Sommarjobb på 2c, roligaste på länge. Tyskabekantskapen från högstadiet visade sig inom äldrevården, och jag skrattade mig blå tillsammans med den samma. Underbart! Micka - en klass för sig.

- Irritationer över en något annorlunda chef. Ordet personalchef hade uppenbarligen denna människa aldrig hört. Iaf inte första delen av ordet. PERSONAL... Hon siktade bara in sig på ordet chef. Jag var inte ensam om att tycka som jag gjorde. (och gör än idag)

- Tog bussen till Stockholm över en helg, för att umgås med Lizette. Hann med Skansen & Bautabion (vadifan den nu heter) och en hel del annat. Skitmysigt. Jag och Älsk åkte sedan tillsammans tillbaka till Åmål, där hon spenderade sin veckolånga semester. Kärlek!

- Hösten präglades av mas med konvertering. Hur skulle allt bli? Var skulle jag hamna? Skulle jag få komma dit jag ville? Skulle jag få så många procent som jag hoppats på? Den 9/10 var allt klart. 75%, och vikariaten sen dess har varit toppen. [lär dock suga hästpung snart, men det är en annan historia]

- Annie, dotter till Marie & Björn, föddes den 10e November. Allt gått bra, och den lilla är otroligt söt. Hennes blivande man, Liam, föddes några dagar senare. Alice & Stefan meget stolta föräldrar, of course.

- Blev sambo den 14e November. Helt underbart, men också en stor omställning. I det stora hela, självklart positivt.

- Fick jobba julafton. Dock med Gunilla, så det gick allt bra. Sen firade med Pappa hos Farmor och sen med Älsklingen hos Mamma. En mysig dag. Såklart med perfekta julklappar.

Jag har förmodligen glömt hur mycket som helst. Men detta är iaf vad jag kommer på precis nu. Antar att året både inleddes och avslutades med att jag kände att bantning var på sin plats. Det är då fan att man aldrig kan vara nöjd. Ja, that's it. Och håll ögonen öppna, för tänkte slänga in en kavalkad av bilder från året. Tycker jag lovat hårt, men varit sämst på att hålla det hela.

Kommentarer
Postat av: Liz

Och jag vet verkligen vad punkt sju handlar om!

2009-01-17 @ 15:50:40
Postat av: marie

jora vi har rockat oss, dock lite för lite just nu. dä får en allt ta igen nu. För lite Lisa ens liv går ju inte. Får bestämt bli en kaffe tror en.

2009-01-19 @ 23:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0