utomlandsresetips?!

Vad har hänt med alla bloggkommentarer? hmpf. Aja, de återkommer väl. Krux är väl bara förnamnet med detta ställe. Jäjä.

Måndag nu då, och första riktiga arbetsdagen på nya jobbet. Känns konstigt att hoppa i arbetskläderna och sedan inte få gå dit man brukar, göra det man brukar och tjata med de gamla vanliga. Ikväll ska jag istället försöka mig på konsten att komma ihåg femton nya namn samt förstå dansksvenska. Jag tror mina fem arbetstimmar kommer springa iväg. Jag tror faktiskt att detta kommer bli bra. Fredagens bredvidgång bäddade för ett leende idag. Det var super! Och inte fan blev det sämre av att arbetspasset avslutades på grannavdelningen, där Jenny bjöd på tårta. Är det någon jag saknat på Illern, som jag inte längre behöver sakna - så är det hon. Fy fan va kul! :) Jag tror min ilska börjar försvinna...

Hittills idag har jag inte hunnit med så mkt. Det mytomspunna diskberget aka Mount Everest slogs jag med förut. Det blev oavgjort oss emellan. Det ser fortfarande ut som ett bombnedslag där ute, men inte lika illa nu som förut. Hoppas Snos tar hand om resten efter skolan, så det är snyggt här när jag kommer hem. Hinner i med en tvätt till innan jag ska till jobbet. Samt en snabb sväng på stan för att leta doppresent till sötaste Annie. (se bild på sötnöten) Känner mig aningen duktig idag faktiskt.

Vi pratade på utomlandsresa här förut. Till våren, gärna i Maj eller tidig Juni. Lite som för att komma bort, fira att vi varit tillsammans i ett år och bara ha det skönt. Blev ingen utomlandstur förra året, och det var skittrist! Älsk har aldrig varit utomlands på riktigt heller, så det är på tiden. Mkt som talar för detta... Frågan är bra var man ska åka. Tips?

Nej, nu ska jag försöka få till min trollkalufs till något presentabelt, få i mig lite totalsen frukost och slänga i en tvätt. För om en timme ringer telefonen, och då ska jag ut och göra stan osäker. I glatt sällskap av Jojjo.

Kommentarer
Postat av: Anders

Hej! London räknas väl inte riktigt eftersom det ingår i det nödvändiga för god livskvalitet. Toscana är ett nytt glädjeämne på reshimlen! Åk dit och romantiken flödar - jag lovar! Så himla fantastiskt. Efter två somrar där är vi fast och vi kommer att resa dit i juli igen. Sen finns ju New York, Manchester, Berlin, Hamburg, Greklands övärld - nu känner jag mig fattig... So much to see, so little money. /Anders

2009-02-02 @ 19:55:33
Postat av: Lisa

Anders: Ja, det där med London är ju rätt sant. Inte annat än att man känner för en tur dit snart igen. Är ju snart två år sedan. Annars finns hur mkt som helst jag vill, en tur till Kroatien står högt upp på listan. Underbart!

Så, har ni några "resplaner"? Kanske att komma hit och hälsa på? :) Vore trevligt att se er!

2009-02-03 @ 06:29:03
Postat av: icka

hoppas ni finner er resa:D kroatien eller brasilien har jag hört mye gott om nu det sista :D varför inte ett svar på mitt sms i förrgår? hmm du har väl inte glömt bort lilla mig? kram å pöss

2009-02-03 @ 22:47:24
URL: http://brunettbrud.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0