jag dog, rätt hårt.

Då har man bott här i ytterligare några dagar. Känns bättre och bättre för var dag. Alltid lär man sig något nytt, hittar ngt nytt mysigt ställe, eller umgås med någon trevlig person.

Igår var jag som sagt ute på Marieberg med Tobbe. Hade verkligen skittrevligt! Köpte en t-shirt, en mössa, ett headset, en skitful/snygg portmonnä och förmodligen något mer. Käkade mat på Paco's, vilket var välbehövligt då jag inte käkat vettig mat sen i fredags. Eller ja, söndags... Om nu Donken räknas.

Kändes grymt bra att han visade mig lite av staden också, samt hur man hittar fram och tillbaka till stan med buss. Var man ska gå av, och på. Tummen upp för Tobbe, med andra ord!

Idag har jag sovit, länge värre. Imorgon blir det till att studsa upp tidigt, eftersom skolan börjar. Eller ja, snarare registreringen. Jag ska dock befinna mig på Universitetet kl halv nio, så jag får väl gå upp en bra stund innan det.

Vid kl två, tog jag med mig min hjulbenta häst och vandrade mot Universitetets cykelaffär. Hjulen hade inte blivit vidare värst bra presenterade för en luftfyllningsmakapär, så det var onekligen på tiden. Hade det inte ordnats idag, hade jag fått gå till skolan imorgon. Ett BIG no no, med andra ord.

Mötte, som planerat, upp Sandra vid samma cykelaffär och gick sedan och skaffade ett busskort till henne. Visade henne snabbt till morgondagens samlingslokal, för att sedan bege oss mot bussen som skulle ta oss till stan. Väl där pendlade vi in och ur diverse affärer, för att senare avsluta vår shoppingrunda på Systembolaget. Alkoholens glada dagar kommer ju bli fler än jag vågar räkna, så ett antal gröna kassar fick jag med mig hem. Eller ja, de var nog faktiskt blålila.

Hoppade av bussen vid Uni. för att hämta min cykel. Cyklade hem. DOG! Min kropp har verkligen glömt vad kondition är. Tror ni jag överdriver? Man skulle ju kunna hoppas, men det hjälper fan inte. Inget hopp räddar min, sedan länge, konditionsdöda kropp. *suck* Tur att jag inte har ngt annat val än att ta tag i det. 2 km i nerförsbacke till skolan, betyder ju som alla förstår; 2 km i UPPFÖRSBACKE hem från skolan. VARJE DAG!

Well, det är nog något som både kropp och själ behöver. Lite motion. Och då hoppas vi även på lite kondition.

Håll tummarna för mig imorgon, att allt kommer gå bra. Tror tyvärr det kommer behövas... :)

hm. Undrar vad man ska kolla för film ikväll. Ice Age kanske?!

Kommentarer
Postat av: anna

Jag håller tummarna!! Här i Skåne är det perfekt att cykla. Inte en enda backe någonstans. :)

Håll tummarna för mig på lördag, då flyger jag!!! Puss puss

2009-08-26 @ 21:26:18
URL: http://kottenanna.blogg.se/resan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0