betala eller få tillbaka på skatten?

Ja, det är nog en fråga som många ställer sig i dessa tider. Själv var jag rätt säker på att få tillbaka på skatten, då jag pratat med lönekontoret och sett till att drar aningen mer än vanligt från min lön. Detta bara för att jag ska vara hundra säker på att få tillbaka och inte behöva betala.

Nu var ju bara frågan hur mkt. De senaste åren har jag alltid blivit glatt överraskad när jag fått det blå kuvertet, med avsändaren skattemyndigheten.

Idag kom det efterlängtade brevet. Jag rev upp det när jag kom in i lägenheten. Och jag blev sjukt glad när jag såg hur mkt jag får tillbaka! Så mkt har jag aldrig fått! :) Ska bli jävligt underbart när jag får de där pengarna. Skatten + lön den månaden, kommer bli som en dröm. Bra jobbat Lisa!

Imorgon gör jag första dagen på mitt nygamla jobb. Ska bli så skönt att känna att man har tid till det man behöver göra, att man kan äta sin frukost utan att det sker i all hast och att man faktiskt kan stanna upp och andas ibland. Mer tid till de boende, och jag älskar det!

Jobb imorgon alltså, likaså på fredag. Sen är jag ledig i fyra skönt långa dagar! Hela påskhelgen kommer jag jobba öronen av mig, men det känns rätt bra. Storhelgsersättning från torsdag kväll (?) till måndag morgon kl 07.00. Nice! Kommer bli någon tusenlapp extra i lön. Inga tårar över det, absolut inte.

Älsk har fått det bekräftat, nu ska hon börja jobba i Norge. Ska bara pilla lite med boende och byte av däck på bilen först, sen ska hon börja. Antar att det blir i mitten av April som hon drar. Tänk om det vore lika lätt att få jobb här i Sverige, som i Norge. De rekommenderade liksom att hon skulle ta en heltidstjänst, istället för att jobba som timvikarie. Okej, provanställning de första sex månaderna, men vilka arbetsgivare kör inte med det? Och hon kommer förmodligen få ut nästan dubbelt så mkt som jag får. MEN jag är INTE avundsjuk. Jag skulle inte palla att bo i en husvagn på veckorna, och bara få komma hem någon långhelg ibland.

Nej, sluttjatat. Måste ordna mat. Magen skriker totalt!


Kommentarer
Postat av: Frida

Fick också tillbaka på skatten ^-^ Dock nog inte i närheten av det du fick men hahaha :D Dessutom är det inte alls lätt att få jobb i norge nu . har sökt tusen jobb känns det som och har inte fått nåt :(

2009-04-02 @ 09:49:35
Postat av: Frida

Fick bara 1154 kr men det är bra att ha tills jag ska på Metal Town :) Bättre än inget iaf :D Ne usch vill fan inte jobba i Säffle . Räcker att man är där på McDonalds, nåt mer vill jag fan inte vara där :P Ne har faktiskt inte sökt i Karlstad . Har inte tänkt på det direkt . Hahahaha ja för fan :D

2009-04-03 @ 14:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0