glad eller inte?

Vissa gånger kan man mer än gärna spy galla över administrationen at work. Andra gånger kan de faktiskt göra något oförväntat, men positivt. Idag är jag nog mest irriterad.

Snart konverterad, vilket innebär att kommunen måste ge mig jobb. Man blir konverterad så många procent som man jobbar dagen då man blir konverterad. Kontoret ringde mig idag, och gav mig schema. Hurra kan man tänka. Men inte då, nej nej. Detta jävla schema är på 65%, och det vill jag väl inte påstå att man blir rik på. Så Åmåls Kommun är bara tvungna att ge mig ett 65%-igt schema. (jag vet att jag är sämst på att förklara, sorry), Och det är inte ens ett normalt schema jag ska gå på, utan det är ett hop-plock av dagar på tre olika avdelningar. Vilket innebär att schemat bara var en nödlösning för att jag inte skulle få fast anställning på högre procent. RAVA! Så årsarbetstid är väl det enda som gör att jag garanterat får högre lön. Freetime, here I come. (AS USUAL!!!)

Ni som jobbar med det jag gör, fattar vad jag menar. Schema = kärlek. 65% = skiiit.
 
Så, vad tycker ni... Ska jag vara glad över konverteringen eller irriterad på procentantalet? Kluven härnu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0