del 2: ännu mer konverteringsmas...

Ja, vad ska man säga? Från total irritation, till delade känslor till kräkvarning. Vad har just jag gjort för fel?

Ni som känner mig, eller iaf jobbar med mig, vet ju att konverteringen snart är ett faktum. Efter miljonmas så kom det fram lite nya uppgifter, som jag inte haft en aning om. Okej, då visste jag vad jag hade att gå på. Skulle få fast på ca 93%. Fine by me. Det stämde väl i ungefär två dagar, om ens det.

Ny dag, nya bud. Nu hade de fått in mer tjänstledighet, så fler dagar till Lisa. Lika med högre procent på schema. Dags att skriva papper kanske? Eller är det försent?

Det skulle tydligen gå prima, och det var även något jag råddes att göra. Perfect! Sen var det ju det här med regler och lagar. Fick inte jobba så och så många dagar i rad. (tre lediga dagar utav sexton) så det var tvunget att ändra. Så jag blev tvungen att jobba dagar jag eg inte kan. Men vad gör man inte? Skulle ju bli konv på 82%. Kalas.

Sen ringde jag kontoret igen, för att få reda på arbetstider under helgen. Nya bud - IGEN!!! Kunde inte bli konverterad på högre procent än sjuttiofem, för högre tjänster är väldigt sällsynta. Men eftersom jag ändå bara blir konv på sjuttiofem, inte fan tänker jag jobba då jag eg inte kan. Så frågade om jag kunde få vara ledig nu på söndag ändå. Vad tror ni? Hon blev irriterad och mumlade fram att hon var tvungen att räkna på det.

GAH! Jag blir knäpp! Har jag inte haft nervös mage förr, så lär jag ju fått det nu. Om inte, så står den för dörren och väntar på ytterligare ett bakslag.

Jag vill ju bara veta hur det blir, att det ska bli bra. Hoppas jag kan få skriva på papper imorgon, så jag kan slappna av under mina lediga sekunder i helgen.

Dagen började ju katastrofalt också, till råga på allt. Skulle börjat halv tolv, men de ringde halv åtta och väckte mig. Komma och jobba nu? SNÄLLA SÖTA RARA DU?! Så, halv åtta till kvart i fyra på Illern - Lisa is tired. BIGTIME!

(om ni inte förstår det jag försökt förklara, så förstår jag er. jag gör det knappt själv. och förmodligen har jag fått något om bakfoten, så de sparkar mig väl nästa månad eller nåt. med min tur så...)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja ja sägert...att vissa inom den administriva avd. har mage att bli sura på er stackars vikarier - de ska vara så jävla tacksamma att de har er, typ kyssa marken framför era fötter...hahaha... jag hejjar på dig bejb. Puss

2008-10-02 @ 19:20:02
URL: http://fruelvis.blogg.se/
Postat av: Micka

Jag säger som Anna, hejar på dej raring!! Hoppas allt löser sej finfint för dej!!



Hej, höpp, kröpp!! ;]

2008-10-02 @ 19:41:49
URL: http://herrkaj.blogg.se/
Postat av: elin

haha varför är man inte förvånad när det kommer till adm... jo mitt liv har ju alltid florerat runt tvn heheh... hare najs, kiss å bajs

2008-10-02 @ 22:46:18
URL: http://vansinnig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0