Congratulations Daddy!

Hipp hipp hurra för Pappsen som fyller femtio! :)

Dagen har självklart tillbringats med Papi, och jag följde med på vad han ville. Högst upp på listan stod "LÄMNA STAN!". Sagt och gjort. Imorse vid kl nio kom han och hämtade mig, sen bar det iväg till Karlstad. Vandrat runt i massvis med affärer, många som jag helst inte skulle vilja besöka igen. Tänk Biltema, någon jäkla båtaffär, Claes Ohlsson överlänge och någon annan struntaffär med massa skruvar/fritidskläder/rep och annan dret. Men som herrn sade, "det är MIN dag - så då gör det inget att du inte gillar affärerna". Så sant! :)

Efter massa affärer var det dags för mat, som för min del bestod av kycklingfilé, potatis och gorgonzolasås. Riktigt gott faktiskt! Hade egentligen planer på bio efter detta, men den gick så sent. Tur hem till stan istället, och när vi nästan var hemma ringde Farmor. Hon och Lindeman (Malte) hade gjort två pajer och satt och höll tummarna för att vi skulle komma dit. Sagt och gjort, vi tog med oss den inköpta tårtan dit. Urmums på toppnivå!

Mobilen hans har gått varm kan jag lova. Även okända nummer ringde, och han lade glatt tillbaka den ringande telefonen i fickan. Uppenbarligen farligt att tacka för ett grattis? :) Söt han.

Så vi får väl hoppas att han var nöjd med sin dag iaf. Tröjan han fick av mig verkade han uppskatta, för han tog den på sig direkt.

Jag och min far må ha haft "a rocky road" förr, men det har blivit så otroligt mycket bättre. Han är ändå min Pappa, och jag är överlycklig för att vi har kommit förbi det som varit.

[har hittat två ursöta bilder på honom som barn, men kan tyvärr inte lägga in dem när jag har denna pygmédatorn. så det får vänta till i helgen då jag får min alldeles egna, normalstora, dator. lôver, det är värt väntan! tss.]

Fötterna ömmar, likt en tants. Så det är väl dags att sova tidigt, likt en tant! :) Natti på er, sötsaker.

Kommentarer
Postat av: icka

hehe ni verkar ha haft en toppen dag gumman, och va gött att du får din dator snart=)

sov gött kram

2008-10-28 @ 22:29:43
URL: http://brunettbrud.bloggagratis.se
Postat av: icka

hej ja klart vi ska fika=) jag är hemma idag oxå lille mannen e sjuk och blir då hemma i möra oxå...

kan du komma tidigt tror du på fredag? vi hämtar barnen 14 på dagis å ska därefter direkt till stan och inhandla halloween material, som GODIS hehe....

har jag missat något? läste någa bloggande ner , undrar dock vad som hänt , missar tydligen mycket när man e utan dator;) inget du nämnt iallafall!

kram om dig.

2008-10-29 @ 11:15:29
URL: http://brunettbrud.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0