sätta ord på en känsla

Lars Winnerbäck, en av de få som verkligen kan sätta ord på en känsla. Tid och rum försvinner när hans musik ljuder. Bättre känsla får man leta efter, faktiskt.

Fika med Sara och Ida förut. Fina flickor det där, båda två. Jag tycker synd om folk som behöver svara på konstiga frågor ställda på knagglig engelska med inslag av norska, och därtill finsk brytning. Helt seriöst, hur går det ihop? Försök att prata så. Jag lovar, det är ett av de bästa sätten om man vill slå knut på tungan.

Resan till Göteborg börjar locka allt mer. Inte nog med att få umgås med Emma i timtal, är även välkommen hem till Kicki på flertalet koppar kaffe. Det låter som en plan. En mysplan. Hoppas den snart går att genomföra.

Jag vill att du kommer hit på lördag. Jag vill träffa dig. Du fattas mig. Avståndet oss emellan kan inte påstås vara stort, men det lyckas ändå gå veckovis mellan gångerna vi ses. Sen vill jag inte att du ska må dåligt heller. Kom hit. Busa till lite julkänsla med mig. Drick lite glögg. Och skiter det sig får jag väl slänga mig på tåget och komma upp till dig. Finns nog möjligheter att fixa sig julkänsla hos dig också. Jag tror det inte, jag vet det. Jobbar tre dagar. Ledig tre dagar. Jobbar tre dagar. Ledig tre dagar. Det måste kunna ordnas. Ordnar du en säng och ett rum, ordnar jag en biljett.

Min älskling har ett hjärta av snö...

Kommentarer
Postat av: Liten jag

Du fattas mig också förstår du väl.
Även om vi ses en sväng på lördag, ordnar jag gärna rum o säng åt dig.
Vill umgås.
Julkänsla o värme behövs.
Kram

2007-11-08 @ 21:12:50
Postat av: lilla E

du fick ju musiken.. annars rekommenderar jag att du laddar ner soundtracket till amelie från montmartre.. den är det.. får en att känna sig lugn och lycklig. eller mig iaf.

2007-11-09 @ 09:30:02
URL: http://emmaljung.blogg.se
Postat av: kicki

Winnerbäck är min husgud :)

2007-11-09 @ 12:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0