mustmissbruk

Ja, mustmissbruk var ordet. Har precis hällt ut en dryg liter must. Detta pga att jag känner mig själv. Häller jag inte ut den, så häller jag i mig den. Något som jag inte tänker låta ske. Usch. Atelt. Tänk så mkt socker det är i. Dock mycket gott. Får köpa light istället. Vetskapen att bli konserverad från insidan lockar mer än att sockra mina blodkärl. Pest eller kolera kanske man kan säga. Hellre en konservburk än en sockerklump.

Pratat med Åsa. Skönt. Åsa i själ och hjärta. Saknar henne så det gör ont. Är väl dum i huvudet som inte tar mig i kragen och åker ner för att hälsa på. Ärligt talat så orkar jag inte. Sitta i en bil, det går bra. Då kan musik spelas, och föraren kan vara införstådd i varför det inte kommer uttalas så särskilt många ord. Tåg. Många okända, måste koncentrera sig på byten och diverse annat. Orka åka bredvid någon man inte känner. [blir det dock ingen bilfärd, så blir det såklart tåg ändå. tur att jag har min svarta älskling; iPoden]

Gunilla träffade jag en sväng förut. Promenad runt Åmål. Pappa - Ica - Brandstationen - Gunillas hus - Pappa. Tycker om henne av hela mitt hjärta, träffar henne lite väl sällan bara. Får bli ändring på det.

Blir nog inte till att sova hos Maria inatt ändå. Orkar inte prata med folk. Kan rymma från övervåningen ner till mitt rum, om nu min far skulle leta sig upp hit. Där kan man vara själv. Själv och tänka och vara tyst.

En sömntablett ikväll verkar lockande. Vi får se. Kanske att jag tar en, dock tveksamt.

Kommentarer
Postat av: lilla E

måste leka hälsopedagog o berätta att light-produkter faktiskt skadar mer ön de hjälper. även om det låter bra. vill du få ytterligare förklaring så fråga mig.. just nu är ja för berusad för att kunna svara..

2007-11-21 @ 23:49:10
Postat av: Arre Barre

Lightmust är det vidrigaste man kan dricka, fy fan:S och presis som ovanstående person nämnde så är det inte alls speciellt nyttigt:D

2007-11-23 @ 04:37:58
URL: http://ruffsi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0