juldikt & näsproblem

"midvinternattens köld är hård. stjärnor gnistra och glimma. snön lyser vit på taken, endast tomten är vaken. han har rimfrost på staken" - ja, så kan det låta när en styck caroline gottfridsson ska läsa en juldikt, en okristligt tidig luciamorgon. denna sk dikt lästes upp för nyvakna lärare. en tid att minnas, det var grymt kul. på faten låg våra vackra, egenkomponerade, pepparkakor. muttabocken och k-grisen, mina och mariannes favoriter. miss those days.

Igår kom första snön här i lilla Åmål. Eller ja, iaf den första snön som folk fick se. Taken är vita, och den anti-vackra asfalten har fått sig ett täcke. Mysigt! Firade detta på jobbet, genom att dricka glögg till frukost och poppa runt till julmusik hela dagen. Eufori. Ida frågade vem jag jobbat med, lite som en reaktion på mitt kalashumör!

Fortfarande hemskt svårt att somna. Tar ett antal timmar. Halsen gör ont, näsan går inte att använda om jag vill hålla mig vid liv. Nej nej. Får andas genom munnen, med total torrhet som följd. Älskar förkylningar, är de inte underbara så säg.

Jojjot har kommit hem från Borlänge, känns soft. Inte uppskattat att hon är långt borta. Dåligt med vänner på hemmaplan nu ju.

Ledig i dagarna två, och det är helt underbart. Ska strax iväg till Maria och Felicia, tillsammans med Micke. Fint! Sen blir det preliminärt en pingvin-film tillsammans med Wides min. Det blir nog fint.

Frida för fan, du är ju dum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0