ilägg och urlägg

Det är min mor och hennes jobbarkompis Annelie i ett nötskal. I ett nötskal. För visst ska väl sånt som är fel ändras på? Det tycker då dessa två iaf, och har därför ordnat sig en lista. Ilägg-kolumnen är för sånt de lagt sig i, och urlägg-kolumnen för sånt de inte lagt sig i. Sånt de inte lagt sig i ÄN, vill säga. För känner jag dessa två rätt, kommer det till slut bara vara kryss i den däringa iläggs-kolumnen. Charm och heder!

Måste verkligen försöka ta tag i mig själv. I mig själv och i min kropp. Kan inte fortsätta med att äta kakor lite när som helst och totalt strunta i vad fasta tider heter. Jag vet mycket väl att jag måste börja träna på riktigt. Kanske inte gymma som jag gjort för, men i alla fall börja simma igen och kanske också börja springa. Det är grymt jobbigt i början, men själen mår bra av motion. Kan inte förstå varför det ska vara så himla svårt att komma igång.

Denna jäkla förkylning hjälper ju inte till heller. Var till vårdcentralen igår. Inget fel som kan botas med mediciner. Rådet de kunde ge mig var att vila i en vecka, att helt enkelt sjukskriva mig. Pytts heller! Tänker inte ligga hemma under en filt och bara vara. Nej nej nej. Ledig i tre dagar, och dessa tänker jag väl ägna åt att kurera mig. Sen får det vara nog. Är jag inte frisk till på måndag får de bannemig kolla igenom vartenda värde som kan ha inverkan, för jag tänker bli frisk. Fem och en halv månads sjukdom under 2007, det är inte rimligt. Något måste ju vara fel. Faktiskt.

Vill bli frisk. Vill börja träna. Vill åka och hälsa på Emma i Göteborg. Vill shoppa tillsammans med henne. Vill vara nöjd med det jag ser i spegeln. Jag vill så mycket, allt känns så långt bort. Inte kul alls.

Sen vill jag att Mormor ska komma tillbaka också, men det vet jag inte kommer hända. Något som gör fruktansvärt ont.

Kommentarer
Postat av: lilla E

Åh, jag vill att du kommer hit också. så kan jag skämma bort dig=) så kan vi leva nyttigt och gott (jaa, det går faktiskt!!) hehe. tycker du är duktig. puss*

2007-11-07 @ 23:44:30
URL: http://emmaljung.blogg.se
Postat av: Anna

Vi kan va sjuka ihop... :(
Hoppas på Baldersnäs i helgen jag!!

2007-11-07 @ 23:50:46
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: kicki

När (/om) du kommer iväg hit ner & hälsar på Emma är du inbjuden på en visit och en kopp kaffe eller två hos mig också! Det vore trevligt minsann :)

2007-11-08 @ 17:45:11
Postat av: lisa liten

kicki: det låter som en plan värd att genomföra! :) tack för inbjudan!

2007-11-08 @ 20:56:42
URL: http://lisatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0