lite som en utmaning

men ofta, har inte kunnat blogga här på urlänge. krux med att logga in? jo men visst. illa dåligt om du frågar mig! nu har jag dock blivit utmanad av liten emmelina, ska berätta saker om mig själv, hela sex stycken. låt se, vad kan vara värt att berätta?

  •  för sisådär två veckor sedan skulle jag ut och festa. eftersom jag tål alkohol ungefär lika bra som emmelina kände jag att fete pizzan var ett förslag värt att genomföra. så det åt jag. sedan festifest. sen skulle ida prompt ha pizza på natten, jag var tvungen att käka jag också. inte så svårövertalad. skräll. sen bakfyllemat. vad? PIZZA! och när jag kom hem sent på kvällen hade mor och thomas käkat pizza, med en liten bit kvar. så den roffade jag åt mig. kontenta: fyra pizzor på ett och ett halvt dygn. rekord?
  • let's see... en av sex avklarade... vad mer? hm. en gång på fyllan lyckades jag välta ett badkar i badrummet hemma hos far. det är lite kul. kommer jag ihåg det? absolut inte.
  • tog dykcertifikat för sisådär två år sedan. open water-diver med padi. får gå ner till 18 meter, det är iaf rekommenderat djup. på en dykhelg, samma sommar som jag tagit certet, dök jag med pappa mats på kusten. vad tror ni djupmätaren visade när jag kom upp? ungefär 36,5 meter. lagom smart lisa alltså.
  • lite för att härma emma. havregrynsgröt - faktiskt bland det godaste som finns. går att äta både en och två och tre gånger, samma dag. urgott!
  • när jag var liten byggde jag och mina vänner små hus till kinderäggsleksaker. alltså, de där gubbarna som kunde vara formade som krokodiler och grodor. lekte som få, urkul var det!
  • jag var också enormt säker på att det hette ur-båt, och absolut inte u-båt, som barn. när mor och far skrattade sig gröna åt mig var det bara att inse fakta, jag hade haft fel. nu är jag dock införstådd med att det inte är ett endaste r inblandat i u-båten! så tokigt det kan bli!

ja, det var sex saker om mig. finns inget som är vidare kul, men det finns en del att berätta iaf! tss.

annars i mitt liv vet jag inte om det händer vidare mycket. försöker få igång min förslappade kropp genom att träna. sådär lagom lätt efter närmare tre månader av sjukdom. bihålorna vill dock inte riktigt ge med sig, inte heller halsen, men nu har jag givit upp 'vila sig i form'. det fungerar inte. så nu tränar jag ändå, och hoppas att kroppen tar det på ett bra sätt - och inte blir arg! tss.

imorgon vankas en karlstad-dag med maria. shoppa lite kläder och smink. och kanske hittar jag mina efterlängtade lacoste-skor. de har varit med mig i en vecka nu, i tankarna. så imorgon hoppas jag på ett inköp! på kvällen blir det förhoppningsvis mys med åsa och robin. lite som på den gamla goda tiden. ack ack ack, så jag saknar det vi hade då.

helgen kommer innehålla bacardi razz, skål med ida, våfflor, mys och kanske ett träningspass. två lär det inte bli, jag menar... bakfyllesöndag - lite som en tradition? javisst!

nu ska jag ut och röra på apostlahästarna! pussilago*


Kommentarer
Postat av: eMMa

Kram på dej!
till sommarn då jävlar!! ;) sköt om dej - ha det nice! läs mer - skriv mer! pussis!

2007-03-26 @ 20:18:12
URL: http://snusmumrik.blogg.se
Postat av: fröken k.

du upphör aldrig att förvåna lisa. HUR lyckas man att välta ett badkar?! jag trodde i min enfald att de var stabila ting. men ack så fel jag hade? ;D

2007-03-28 @ 11:10:43
URL: http://lillalihv.blogg.se
Postat av: Lisa

ja du kicki, jag är väl kanske lite som ett mysterium? :) nej, men badkaret står bara ställt, inte fastsatt i väggen. och sitter man på ena kanten tippar det. något man märker att det börjar hända om man sätter sig där - men det uppfattade inte jag i fyllan och villan. så BONK, där låg badkaret på högkant. tss. tacka mig för de upptåg jag har för mig! tss.

2007-03-28 @ 11:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0