sjuk, på nytt

Så jäkla värdelöst. Här har jag varit sjuk, till och från, (mer till än från, dock) i närmare två månader. Blev frisk, trodde jag, förra veckan. Glädjen var på topp och jag trodde att jag skulle kunna börja leva, och därmed träna, igen. Glädjen höll i sig i ungefär en vecka och nu sitter jag här igen. Sjuk och eländig. Ve och fasa!

Finns väl inte ett ruttet dugg jag kan göra till saken dock. Har beställt hem lite drickbart från affären, tillsammans med frukt i flertalet olika konstellationer. Så fyller jag min kropp med vitaminer till tusen & en massa dricka, kanse biffen är fixad? Håller tummarna, härnu härnu.

Kollade igenom sparade sms på min gamla telefon igår, läs i natt. Förundras, återigen, över att jag har en tendens till att läsa samma sms vid denna tidpunkt. Kommer ihåg att jag för ett år sedan, nästan på dagen, låg i en säng uppe i Mörsil, utanför Åre, och läste samma sms. Sms som skickades till mig, exakt, ett år tidigare. Sammanträffande? Ja, fråga inte mig. Önskar dock att det var som för två år sedan och att meddelandena skickades till mig nu istället. Så annorlunda allt hade varit. [enorm saknad]

Var ute och grillade korv igår, tillsammans med Robin, Åsa, Hanna och Micha. Nedra trevligt, himla gott och rätt kallt. Både före och efter vår lilla skogsmulletur besökte jag Ida. Planerar för fullt trots att det är över ett år kvar. Makalösa är vi, båda två. Får försöka med att bli friska, först och främst. Sedan rikta in oss på en specialvecka (+ extra helg) i Februari, träningar till tusen och sedan London. Efter detta är det väl mer okej att planera vårt backpackeri.

Nej, nu får jag försöka ringa lite samtal, kolla jobb på internet och tänka mig frisk. Hoppas det fungerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0