lever farligt?

Hemma själv. Kära kombon jobbar natt. Umgås med dator och halvhemska bönder, via teven då. Och i kylen står lite vin, kvar från i lördags. Godaste vinet ever, må tilläggas. ptja. Jag kan inte säga annat än att det stackars lilla vinet lever farligt. Istället för att stå där och göra sig själv till illasmakande vinäger, kan det väl stå i ett glas bredvid mig och förgylla min kväll? Guldkant i vardagen, är det inte så det kallas? Kanske lite varning, men jag skiter i vilket. För det är gott.

Jobb idag. Trevligt, fast segt. Orkar egentligen inte gå upp före sju. Snarare efter elva, det är mer min melodi. Efter det var det hemtågande, datordate och ett Potter-kapitel. Sen samtal från Marie; lust att dricka kaffe?! Självklart! Så de senaste timmarna har tillbringats där, tillsammans med henne, Björn och Erika. Mäkta trevligt. Livet i en bananlåda, eller hur var det? ;)

Bönderna väntar, så också vinet. Känner jag mig själv kommer kvällen bjuda på mången mer inlägg.

Nästa fredag, känns som att en dryg vecka går att klara sig utan. Med nöd och näppe. Fy fan, vidrig vardag utan dig.


Kommentarer
Postat av: Anna

Har varit ganska tyst från dig det sista, vadan detta?
Vin är till för att drickas! Drick ett glas åt mig med vettja... :)
Puss på dig gumman

2007-12-12 @ 22:16:27
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Arre Barre

Jag förstår att du saknar mig men det löser sig i sinom tid lilla du =D lycka till med vinet och alla andra underliga bondesaker du filurar med:P

2007-12-13 @ 02:48:07
URL: http://ruffsi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0