What a day


Äntligen ledig i några timmar, så man kan slappna av. Gårdagen var en av de värsta hittills i mitt liv. Tänk er att uppleva krampanfall, död och lyckat upplivningsförsök på bara några minuter. Det var fruktansvärt, även om utgången blev positiv på så sätt att personen fortfarande lever. Jag var helt skakig i flera timmar efter det. Att också jobba hela eftermiddagen samma dag, till klockan tjugo över åtta, och ha börjat 06:45 på morgonen. Jobbade över 13 timmar. Och sen direkt till en julkonsert, som lyckligtvis var lika bra som den brukar. Jag var rätt trött när jag kom hem, kan jag lova.

Somnade vid tolv, efter dusch och en bränd skiva. Upp igen vid sex, börja jobba kvart i sju och jobba till halv fyra.. Usch, det tär på en. Särskilt med tanke på att jag ska upp imorgon, tidigt, och jobba igen. Ack ack ack.

Ska hem nu och titta på mitt lönebesked också. Även det kommer bli hemskt. Lär inte ha fått ihop många kronor. Nästa lön lär bli desto bättre!

Ungefär tre julklappar kvar att köpa. Underbart ska det bli när det är klart. Nu ska jag bara använda mig av flertalet meter tejp, ett par rullar omslagspapper och hejdundrans mycket snöre. Sen är lyckan total!

Arrivederci, dear

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0