Pysselhelg

Helgen kom, sågs och segrade! Jag och Lisa åkte i fredags till Myrorna för att se om det fanns något fint där. Kom hem med två rosa champagneglas, en asful brödlåda och ett litet kakfat. Det sistnämnda inhandlades däremot på Kavalkad. Hade även lite färg, sandpapper och en pensel i släptåg. Lördagen till ära cyklade vi och köpte rabarber och lite andra ingredienser för att styra upp lite fantastisk sylt. Sagt och gjort!

Under lördagen slipades, målades, skars, kokades, mättes och grejades det till tusen. Samma sak även på söndagen. Och ja, även igår (måndag) faktiskt. Nu har vi kylskåpet fullt av lemoncurd, limecurd, limemarmelad, rabarber-/jordgubbssylt och hallon-/kokossylt. Vi har även hunnit baka choklas-/kokosmuffins, samt inhandla lite nya saker på Myrorna. Helt klart en fabulös helg!

Imorgon sätter jag rumpan på en Swebus-buss och åker mot Karlstad. Där möter Gunilla och småttingar upp och vi åker tillsammans till Åmål. Jag tror det blir en myskväll med Mamma & Thomas och ganska tidigt i säng. På torsdag ska jag åka iväg till Ullared tillsammans med Linda & Jenny. Myspys med rullande pengar som följd! På lördag börjar jag jobba, vilket både innebär lite skräck och lite uppåtgående mungipor. Jag behöver tjäna pengar och känna att jag gör någon nytta!

Om tre veckor är jag tillbaka i Örebro, för att tillbringa tre semesterveckor med Lisa. Det blir en sväng till Pride och en massa mys. Kanske en utlandsresa? Det märks. Det ska helt klart bli guld!

Choklad-/kokosmuffins, mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0