Fullt upp!

Tänk hur glömd en stackars blogg kan bli, tack vare att ajg har totalt jättefullt upp! Nu är det ett smärre kaos med plugg, praktik, flytt, tappra försök att komma igång med träning och annat. För er som inte vet kan jag ju berätta att jag nu inte längre bor kvar i min 1,5:a vid Universitetet, utan har flyttat hem till Lisa. Min Lisa! Här bor vi nu i ett smärre kaos i väntan på den lägenhet vi tillsammans ska flytta in i i Januari. Glädjen är stor och så också lägenheten, hela 73 kvm ska vi två Lisor och lilla pälspuckot Santos bo i. Är det inte hundra procent fab så säg?!

Praktiken rullar även den på. Mina veckor i Lindesberg är över och jag kan inte säga annat än att jag saknar alla fina. Nu är jag inom psykiatrin i Örebro och jag trivs verkligen som fisken i vattnet. Något säger mig att mitt drömjobb är inom just psykiatrin. Det sammanfattar ganska totalt det jag tycker om med arbetsterapeutyrket. Så ja, till sommaren när jag är färdigutbildad (!) kanske jag får söka mig dit. Nya områden, nya utmaningar, nya lärdomar. Kan man annat än älska det?

Fet har jag blivit igen, till inte en enda kottes förvåning. Allra minst min egen. Kär, lycklig och myskvällar med skitmycket godis. Försökte komma igång med att springa i somras, vilket faktiskt gick med framgång. Jag lyckades springa hela 5,2 km utan att stanna och är dödsstolt! Men eftersom kosten inte höll måttet så gick jag inte ner i vikt, jag jobbade bara upp min kondition. Löparskorna står på hyllan och vikten flyger uppåt. Nu har jag och min bättre hälft bestämt oss för att ta tjuren vid hornen och börja gymma. Jag ryser av blotta tanken, på både positivt och negativt sätt. Det är guld att träna, samtidigt som jag får panik över att känna mig sämst på ett gym. Ah well, någon kanske är fetare och ännu sämre tränad? Let's hope.

Så till anledningen att plinka ner ett blogginlägg: helgens fantastiska inköp! Jag och Lisa var ute på Marieberg för att spana in vårt blivande köksbord med tillhörande stolar. Köket vi kommer få är stort och därför kommer det köksbord vi har nu att drunkna. Så att köpa ett nytt, stort, fint och vitt bord med stolar har hela tiden varit planen. Så i lördags drog vi till Sommarlagret och fann där vårt drömbord till extrapris. 3990:- kostade det, alltså nästan 2000:- billigare än innan. Efter lite uppstyr och mas med killen i kassan fixade vi till så att vi kunde hämta det först när vi flyttar. Topp! Nöjda Lisor två vandrade ifrån denna underbara affär. Vad tror vi nu att nästa inköp kan tänkas bli? Exciting!


Stort vitt köksbord, med sex helvita stolar. Fint, inte sant?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0