Ögonmigrän, check.

Vi har precis haft en kvällsföreläsning i ögonsjukdomar. Inget av det är någon större hit faktiskt. Föreläsningar när det är becksvart ute är verkligen inte att föredra och ögonsjukdomar kan rent ut sagt vara vidriga. Åtminstone operationer av dem. Vi fick se en operation av grön starr. Jag ville typ dö. Jag visste redan innan att jag är väääääldigt kinkig och det där var inte okej någonstans. Jag halvskrek ut en fråga om man inte kunde sövas och jag blev överlycklig över svaret. Man kunde bli sövd. Jag håller med Maria; "Narkos is the shit!". Man kunde också få lugnande (och vara vaken under operationen!!!) och då var jag ju så klart tvungen att fråga om man kunde få jättemycket lugnande?! Ja, det kunde man. Plus att jag undrade vad som hände om man fick panik. Man avbröt, sövde och fortsatte senare. Med andra ord kan jag få grön starr utan att behöva läggas in på psyket. Tack gode gud för det!

Eftersom jag tycker om att prata och allt som oftast har en miljon (komma sju) frågor, så var jag ju tvungen att höra med honom om vad mitt ögonknas innan jul kunde tänkas vara. Berättade jag om det? Hur som helst så värkte det i ögat, jag såg trianglar i rött, gult och grönt som snurrade runt och glittrade, jag kunde inte se Malins högeröga när jag tittade rakt på henne (resten av ansiktet såg jag) och jag hade totala problem med att läsa... Eftersom vi då läste om proppar, blödningar och tumörer så hade jag en hög diagnoser efter fem minuter. Jag och Malin var skitbra doktorer! Jag kom dock på att Mamma haft något liknande, som jag senare fick höra kallades ögonmigrän. Och visst var det väl ögonmigrän jag hade haft den där dagen. Ögonläkaren vi hade till föreläsare intygade att det var ett solklart fall. Allt tydde på att det var just det. Lite läskigt, men skönt att det inte var något värre.

Nu har jag ÄNTLIGEN skickat in uppgiften om Tourettes. Lagom jättenöjd över det vill jag lova. Kanske inte över resultatet, men att jag äntligen är klar. Nu kan jag hälsa på Åsa i lugn och ro!


Måste bara visa denna bilden. Denna skylt hittade jag i skyltfönstret till Bokhandeln i Åmål en sommar.
Hahaha! Hur stört? Ja, det är nog så Åmål det kan bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0