Att stalka en städerska

Dagen på universitetet har varit bra. Vi skulle göra aktivitetsanalyser med diverse olika bedömningsinstrument. Vår grupp fick Hööks arbetsplatsanalys att fixa med under förmiddagen. Först tänkte vi spana in bibliotekarien i receptionen. Eftersom vi kände oss skitdumma som satt där och småspanade när vi förberedde oss, så bestämde vi oss för att fråga om det var okej. Åhnärå! Den gubben gick inte alls. Hon ville inte. Efter lite om och men placerade vi oss i Cafét och spanade på en kvinna som bland annat stod i kassan istället. Vi valde att inte berätta. När vi skulle välja en annan, så bestämde vi oss för att fråga en städerska om vi fick kika lite på henne. Sagt och gjort. Eller nej, eftersom alla hade fikarast... Men en stund senare var de åter igång och vi fick gärna titta på henne. Kändes lite smådumt att vi var fem personer som stod och tittade samt antecknade när hon städade två toaletter. Fast vad gör man inte för att lära sig? Haha!

Vi fick sluta lite tidigare, vilket var sjukt skönt. Studsade hem i hopp om att orken att plugga vidare skulle finnas. Har gått sådär, men jag har åtminstone beställt kurslitteratur, ätit mat och betalat räkningar. Planen för kvällen är att diska, läsa ett kapitel i Conceptual Foundations och kanske träna lite. Någon har gjort att jag känner mig rätt... värdelösastest på den punkten. Plus att jag faktiskt gått ner i vikt och jag tycker att det känns på både kläder och i kroppen! Så ja, jag vill fortsätta på samma linje. I can do it!

Imorgon ska jag fika med Lisa. Sjukt snyggt namn, tycker ni inte? Hur som helst så tror jag att det kommer bli kalasbra! Fast innan Lisorna våldästar något Café i stan, så är det basgruppsplugg (Malte) och seminarie (Mia) som gäller. En bra dag? En "fullt upp"-dag!



Koncentrerade på en städerska som fixar med toaletten?
Ajjemen! Bea (som ni bara kan se handen på), Malin, 
Moa och Annika kan sin sak. Inga tvivel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0