Finbesök och myssöndag

Igår gjordes inte många knop. Jag hade tänkt plugga lite, men det enda jag gjorde var att läsa ett kapitel i den skönlitterära bok vi ska ha till nästa litteraturseminarie. Men har man sagt att man ska ha MINST en ledig dag i veckan, så är det nog ganska så okej ändå.

På kvällen fick jag finbesök i form av Sofia och Ane. Eller ja, Agne som hon numera heter. Fantastiskt! De hade hoppat in på Willys och länsat hyllorna på onyttigheter. Eller ja, något åt det hållet i alla fall. Det blev glass, bananer, jordnötter och jappsås. Jappsås liksom, vad fasen är det?! Jo, det är sås som tillverkats av... JAPP! Varm sådan. Det var helt otroligt asgott och spärrballongkänslan efteråt var ett faktum. Fast det var lördag och då är det okej!

Tilläggas bör också att jag faktiskt lagade mat igår också. Vettig mat! Det där räkhittepåt som min söta granne introducerat i mitt liv. Det funkade finfint att göra på turkisk yoghurt modell light. Så inte alls jättefett! Och det blev fan gott! Nästa gång ska jag ta ett glas vitt till, då blir rätten än mer fantastisk.

Idag har jag haft en sovmorgon som heter duga. Vaknade först strax innan kl tio. Läste några kapitel i boken och blev sedan trött igen. Somnade. Vaknade klockan två! Där kan vi snacka värd sovmorgon! hihi. När jag vaknade läste jag lite till och nu sitter jag här och mysfrukostar mig. Det enda som saknas är ett glas apelsinjuice. Färskpressad. Ge mig!

Planen för eftermiddagen och kvällen: boka tvättid, diska, läsa Birro och såklart titta på Solsidan och en film. Helger me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0