Julbak med Merlin

Ja, jag bakade ju julgodis med (och hos) fina Malin igår. Vi började väl styra upp godisfixet vid ett och jag öppnade dörren hem till mig klockan tolv. Med andra ord tog det helt galet många timmar. Stört! Jag började hata socker vid klockan fem, vilket iofs gick över när jag försökte koka knäck. Försökte är kanske lite fel ordval, eftersom det gick hur bra som helst. Inga Rudolf-fasoner där inte. Jag ägde! Dock blev den inte lika knaperhård som jag vill att den ska vara. Tipshelvetet på internet stämde alltså inte. Argh! Ah well, bättre lycka nästa gång? Hur som helst hade vi det riktigt mysigt. Julstämningen var på topp!



Gladast var vi båda INNAN vi började baka. Haha!




Jag försöker ordna till Rocky Road. Med framgång!




Knäcken som faktiskt blev riktigt god.




Polkabräck, med varierande smaksensation... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0