Fina torsdag

Torsdagen blev precis som jag tänkt, nämligen helt underbart bra. Inledningen kanske inte var den bästa, eftersom jag fick stå och vänta på bussen i dryga tio minuter. I SNÖSTORM! Det var dödskallt och snöflingorna ville mer än gärna umgås med min nacke. Ni vet, under halsduken. Hur snöhelvetet lyckades vet man inte riktigt. Man vet bara ATT det lyckades. Skitgrejer!

Jag mötte en stelfrusen och snögubbeliknande Malin i stan. Vi sprang runt och köpte massa saker som vi behövde till såväl julmys som julgodisbak. Duktiga flickor! Fick dock ringa Jukka och flörta till oss lite bärhjälp. Det blev minst sagt skittungt, så det var en himla tur att han var snäll och hjälpte oss.

När vi kom hem till Malin plockade vi upp alla inhandlade saker. Nästan allt som vi ska ha till julgodiset ställde jag upp på bänken och konstaterade efter en millisekund att jag kommer bli jättetjock. Om jag äter det, vill säga. Hur svårt det än kommer att bli, så ska jag faktiskt försöka undvika att provsmaka hundra gånger. Haha!

Men ja, ni ser ju hur jävla mycket godis vi har köpt. Haha! Ska ta mer bilder imorgon när vi försöker kombinera alla godsaker till något fantastiskt. Wish us luck! ;)

Lite senare kom en hög med söta klassisar. Det var många skratt och mycket prat. Vi var även ganska skitambitiösa med julkortstillverkningen. Vissa mer än andra, of course. Jag skrev en dikt, men inte vann jag för det. "Snön lyser vit på taken, tomten har rimfrost på staken". Inte nog med min fina dikt, jag målade även en tomtejävel. Ja, som ni ser på kortet till höger. Det är Evelina som har gjort de fina korten. Jag är inte estetiskt lagd för fem öre och därför kan man tro att det är en femåring som gjort mitt kort. Men jag lovar, det är faktiskt jag. Haha!

En söt tjej sade en gång att man då ska säga "Men jag är bra på annat!". Jag kör på hennes linje. För jag är bra på annat. Exempelvis att ställa diagnoser på mig själv. I förrgår fick jag ju som sagt diagnosen Aspergers av mina vänner. Idag fick jag ADHD av mig själv. Ah well, jag är ganska fungerande ändå. Eller ja, typ.

Nu ska jag plocka iordning lite i lägenheten och sedan kommer världens finaste Sofia hit. Det blir glögg, pepparkakor, lussebullar och förmodligen lite kaffe. Sofia får min själ att le, så detta kommer bli en fin eftermiddag. Och ikväll ska jag styra upp lite marmeladkok. Håll tummar och tår för framgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0