Då var det "jullov"

Dagens föreläsning var inte mycket att hurra för. Aldrig har så många studenter lärt sig så lite på så lång tid. Eller ja, något åt det hållet iaf. Ämnet är intressant och att föreläsningen var skit var hur tråkigt som helst. Psykoser, ätstörningar, schizofreni, depressioner och diverse olika lagar är egentligen galet intressant. Det vi fick lära oss idag hade vi förmodligen kunnat läsa oss till på en timme. En oeffektiv sådan.

Morgondagens föreläsning är inställd, då läraren lyckats bli kanonförkyld. Det är hur mycket skit som helst faktiskt, eftersom den då blir flyttad till efter jul. Hade jag inte planerat en resa till Växjö just den veckan, så hade jag förmodligen hurrat. En del mindre på tentan och istället en obligatorisk föreläsningen. Hur ska jag göra då, som inte ens kommer vara i Öret? Obligatorisk är ju samma sak som måste. Det får helt enkelt lösa sig då. Ännu är inget bestämt.

Vi har med andra ord ledigt fram till sjunde Januari, vilket är helt stört skönt. Inget jullov kanske, men jag ska ta mig ledigt. Tentan kommer förmodligen vara den enklaste i mannaminne och uppgiften vi ska göra över jul är jag nästan klar med. Kalas! Lite ledigt med andra ord!

Imorgon ska jag och Malin koka lite mer knäck. Vi har kommit fram till att det är för gott för att inte äta och det blev på tok för lite när vi gjorde det i lördags. Mer ska det bli imorgon! Och när vi har gjort det, så ska vi mysa framför en film. Fin dag med fin Malin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0